Nadwyżka w handlu zagranicznym Polski

GA

Nadwyżka w handlu zagranicznym Polski w styczniu 2014 r. wyniosła 176,4 mln euro (250 mln dolarów) - podał Główny Urząd Statystyczny.

Z komunikatu GUS wynika, że udział Niemiec - największego naszego odbiorcy - w polskim eksporcie spadł w styczniu tego roku do 26,1% ogółem z 26,4% wobec stycznia 2013 roku. Na kolejnych miejscach znalazły się: Wielka Brytania (6,5% spadek w porównaniu do stycznia 2013 r. o 0,4%), Czechy (6,3% - spadek o 0,1%), Francja (6,1% - wzrost o 0,1%), Włochy (4,4% - spadek o 0,2%), Holandia (4,2% - spadek o 0,4%), Rosja (4% - spadek o 0,5%), Szwecja (3,2% - wzrost o 0,6%), Węgry (2,6% - bez zmian) oraz Słowacja (2,4% - spadek o 0,1%).

Z pierwszej dziesiątki odbiorców polskich towarów wypadła Ukraina, która jeszcze w grudniu odbierała 2,8% eksportu.

Najwięcej towarów do Polski napłynęło z Niemiec. Udział zachodnich sąsiadów w imporcie wyniósł w styczniu 2014 r. 20,7% (wzrost o 0,1% w porównaniu do stycznia 2013 r.). Więcej towarów kupowaliśmy także z Rosji (14,8% - wzrost 1,2%), Chin - 10,3% (wzrost o 0,2%) czy z Belgii 2,5% (wzrost o 0,3%).

Mniejszy import zanotowano w przypadku towarów z Włoch - 4,4% (spadek o 0,5%), Czech - 3,5% (spadek o 0,1%), Holandii - 3,5% (spadek o 0,2%) czy USA - 2,3% (spadek o 0,3%).

Struktura importu w styczniu 2014 r. w porównaniu z analogicznym okresem 2013 r. nie zmieniła się w przypadku Francji - 3,7% i Wielkiej Brytanii 2,4%.

Szczegółowe dane

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę