Najnowsza głowica optyczna ZEISS: FalconEye

©

Udostępnij:

Zapewnienie jakości w procesie produkcji karoserii samochodowych jest dużym wyzwaniem dla metrologii przemysłowej. Wytwarzanie nowych modeli aut wymusza natychmiastowe dostosowanie produkcji, a w konsekwencji także procesu kontroli. Ograniczone miejsce i rosnące potrzeby pomiarowe wymagają nowych rozwiązań. Nowa głowica optyczna FalconEye z technologią EagleEye navigator jest w stanie sprostać takim wymaganiom.

Podczas produkcji samochodów, oprócz pomiarów niezliczonych otworów, wykonuje się również pomiary fragmentów powierzchni, krawędzi, przekrojów, a nawet gotowych pojazdów wraz z wyposażeniem. Analizy muszą być wykonywane szybko i dokładnie.

Rosnące wymagania jakościowe wymuszają wysoką czasochłonność, co szczególnie utrudnia produkcję seryjną. Głowica FalconEye, mocowana do przegubu DSE, została zaprojektowana, aby sprostać tym szczególnym wymaganiom, zapewniając szybkie i dokładne pomiary.
Głowica FalconEye pozwala na zastosowanie tej samej technologii w budżetowych maszynach wysięgnikowych, wyposażonych w przegub RDS-CAA. Nowa głowica może być zainstalowana w wysięgnikowych maszynach pomiarowych ZEISS Carmet II.



Głowica idealnie zintegrowana z systemem pomiarowym
W celu uzyskania dokładnych i szybkich pomiarów niezmiernie ważne jest, aby głowica była optymalnie zintegrowana z systemem pomiarowym. Idealnym rozwiązaniem do mocowania FalconEye jest przegub obrotowo-uchylny RDS-CAA. Zapewnia on wykorzystanie wszystkich położeń kątowych w procesie kwalifikacji wykorzystującym tylko kilkanaście położeń. Wykorzystanie FalconEye umożliwia znaczne skrócenie czasu pomiaru w porównaniu ze stykową techniką pomiarową, zarówno dzięki technologii optycznej, jak i kwalifikacji RDS-CAA. Liniowe głowice laserowe skanujące pojedynczymi liniami wymagają ustawienia prawidłowego położenia linii pomiaru w stosunku do części. Głowica FalconEye umożliwia właściwe ustawienie dzięki wykorzystaniu dodatkowej, ręcznie sterowanej osi obrotowej, co zapewnia bardzo wysoką powtarzalność pomiarów. Regulacja w osi sensora możliwa jest w trzech położeniach. Mała liczba położeń ułatwia ręczną obsługę, minimalizując błędy operatora i zwiększając żywotność systemu.

Głowica FalconEye została zintegrowana z oprogramowaniem CALIGO, które jest specjalizowanym pakietem do pomiarów powierzchni swobodnych i blach karoseryjnych. Dzięki temu użytkownicy otrzymują narzędzie umożliwiające proste i szybkie programowanie, zwłaszcza w zakresie generowania dróg przejazdów oraz tworzenia charakterystyk i raportów, które mogą być natychmiast wykorzystane do analiz.



PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE:
- oś obrotu głowicy (oś C) przestawiana ręcznie,
- 3 położenia kątowe 0°/ 45°/ 90°,
- wysoka powtarzalność pomiarów,
- minimalna siła przy ręcznej obsłudze,
- automatyczna wymiana układów trzpieni ze standardowym magazynkiem RDS,
- integracja z oprogramowaniem CALIGO (specjalizowane pomiary powierzchni swobodnych i karoserii).

www.zeiss.pl 

Udostępnij:

Drukuj



Aneta Głodowska




TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również