Norweski holding rozbudowuje fabrykę w Pruszkowie

Konsberg

15 kwietnia 2016 odbyło się otwarcie nowej części Kongsberg Automotive w Pruszkowie. Firma zainwestowała ponad 3 miliony złotych w nową część zakładu, o łącznej powierzchni 2500 m kw.

Dla polskiego oddziału w Pruszkowie, rozbudowa oznacza wyposażenie zakładu w kolejne linie najnowszych technologii szycia. Planowane są również zatrudnienia, nawet 250 osób w 2019 roku. Powiększenie zakładu związane jest również z nowymi kontraktami, które firma pozyskała w ostatnim czasie. Kongsberg Automotive w Pruszkowie wygrał m.in. globalny przetarg na produkcję mat grzewczych do aut segmentu premium, znanego niemieckiego producenta. Wartość kontraktu to blisko 230 milionów złotych w przeciągu 8 lat, a uruchomienie produkcji zaplanowano na 2017 rok. 

Bardzo dobre zaplecze techniczne oraz doświadczenie i dotychczasowa współpraca ze znaczącymi globalnymi klientami, zaowocowały kolejnym kontraktem – na produkcję mat grzewczych do podłokietników i paneli bocznych drzwi do samochodów terenowych marki premium. Jego wartość to kolejne 120 milionów złotych.

- Postanowiliśmy powiększyć zakład w Pruszkowie w celu utworzenia i zwolnienia, rozbudowy obszarów na potrzeby produkcji oraz nowych projektów, a co za tym idzie, uruchomień nowych linii produkcyjnych. Taka inwestycja daje nam wzrost produkcji na poziomie 40 mln euro. Skalę inwestycji natomiast planujemy na 17 mln euro w 2016 roku – tłumaczy Krzysztof Hauk, General Manager Kongsberg Automotive Pruszków.

Norweski holding inwestuje w naszym kraju, nie tylko w Pruszkowie, ale również pod Łodzią. - Powstaje tam nowa fabryka z innej dywizji oraz obszaru biznesu Kongsberg Automotive. Uruchomienie (walidacja i produkcja) planowane jest na przełom maja i czerwca 2016 roku. Będzie to zupełnie nowa produkcja, z innym wachlarzem produktów, niż te, jakie produkowane są w podwarszawskim zakładzie. Planowany obrót to ok. 100 mln euro – dodaje Krzysztof Hauk.

Źródło: Kongsberg Automotive

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę