Nowa gama silników hamujących

Emmerson/Leroy-Somer

Emerson Industrial Automation, firma dobrze znana w branży urządzeń do obsługi przeładunkowej, przedstawia nową gamę silników hamujących FFB Leroy-Somer opracowanych według „koncepcji elastycznej”. Jest to konstrukcja o wysokich parametrach będąca wynikiem ponad 50 lat doświadczenia w zastosowaniach przemysłowych.

W wielu sektorach, obejmujących przenośniki, wciągniki, przenoszenie napędu i indeksowanie, wymagane są bezpieczne i coraz bardziej elastyczne rozwiązania. Silniki hamujące będące w sercu systemu to kluczowy element wyznaczający niezawodność i bezpieczeństwo, który musi spełniać najsurowsze wymagania w przemyśle.

Emerson Industrial Automation, firma dobrze znana w branży urządzeń do obsługi przeładunkowej, przedstawia nową gamę silników hamujących FFB Leroy-Somer opracowanych według „koncepcji elastycznej”. Jest to konstrukcja o wysokich parametrach będąca wynikiem ponad 50 lat doświadczenia w zastosowaniach przemysłowych. Ta wytrzymała i innowacyjna koncepcja oferuje szeroki wachlarz opcji z zakresu bezpieczeństwa oraz funkcję zmiennej prędkości w standardzie, dzięki czemu silnik hamujący FFB będzie idealny do wielu zastosowań.

Niezawodność i odporność
Wraz z najnowszą generacją silników indukcyjnych IMfinity® firmy Emerson, silniki hamujące FFB są oparte o sprawdzoną konstrukcję, dzięki czemu mogą wytrzymać największe obciążenia spotykane w zastosowaniach obsługi przeładunkowej.

Mechaniczna i elektryczna konstrukcja wykorzystuje doświadczenie uznane w branży dźwigowej i budownictwa lądowego, dzięki czemu jest ona bardzo niezawodna i niezwykle odporna.

Parametry i bezpieczeństwo
Silnik hamujący FFB, zaprojektowany z pełnym wykorzystaniem doświadczenia technologicznego i przemysłowego firmy Emerson, może być w szybki i łatwy sposób zintegrowany w większości zastosowań o stałej lub zmiennej prędkości. Dzięki zasadzie modułowej adaptacji kodera silnik jest wszechstronny i odpowiedni do różnych zastosowań, od najprostszych po najbardziej wymagające ze zmienną prędkością.

Dzięki całkowitej kontroli nad poziomem hałasu przy załączeniu jak i w warunkach ustalonych, a także optymalnej kontroli nad przyłożeniem momentu i zwolnieniem, silnik hamujący FFB jest jednym z najlepszych w swojej generacji.

Nowa gama produktów dostosowanych do hamowania dynamicznego działa według zasady zachowania bezpieczeństwa przy uszkodzeniu. Przemysłowe właściwości pracy (w standardzie dotarcie wszystkich części współpracujących przez tarcie) oraz szeroka gama akcesoriów do nadzoru funkcji hamowania (czujniki otwarcia, zamknięcia, zużycia itp.) znacznie zwiększają bezpieczeństwo sekcji przeniesienia napędu.

Zastosowania międzynarodowe i sprawność energetyczna
Konstrukcja silnika hamującego FFB, dopuszczająca różne napięcia i częstotliwości, jest zgodna z 80% instalacji zasilających na świecie, więc jest to doskonały wybór do stosowania w wielu krajach. Potrzebny jest tylko jeden odnośnik produktowy zamiast wcześniejszych czterech lub pięciu.

Aby osiągnąć znaczne oszczędności energii, silniki hamujące FFB są oferowane w różnych poziomach sprawności: bez IE, IE2 oraz IE3. Są doskonałe do pracy przy zmiennej prędkości i spełniają wymagania rozszerzonej sprawności energetycznej w zastosowaniach silnikowych w przemyśle.

Natychmiastowa dostępność
Elastyczna architektura silnika hamującego FFB wraz z organizacją zakładów produkcyjnych i dystrybucji Emerson pozwalają na dokładne spełnienie wymagań klientów w zakresie dostaw.

Szeroka gama produktów i opcji w połączeniu z różnymi przekładniami i napędami o zmiennej prędkości jest dostępna w ciągu jednego, pięciu lub dziesięciu dni.

Nowa platforma silników indukcyjnych IMfinity®, najnowsza generacja motoreduktorów z serii 3000, wysokie poziomy działania napędów o zmiennej prędkości Unidrive M oraz oferta silników hamujących FFB rozszerza możliwości Emerson w zakresie oferowania rozwiązań, które są stworzone do idealnego współdziałania.

Najważniejsze parametry techniczne:

- 5 rozmiarów,
- rozmiary ram: 71 do 160,
- momenty hamujące: 4,5 do 200 N.m.,
- różne napięcia 230, 380, 400, 415 i 460 V,
- różne częstotliwości 50 i 60 Hz,
- cewka hamująca DC: 180 V lub 20 V,
- moduł zasilania zintegrowany z silnikiem lub osobny, działający przez prostownik dostarczony w skrzynce zaciskowej silnika.

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest tytułem branżowym typu business to business, w którym poruszana jest tematyka z różnych najważniejszych sektorów przemysłowych. Redakcja online MM Magazynu Przemysłowego  przygotowuje i publikuje na stronie artykuły techniczne, nowości produktowe oraz inne ciekawe informacje ze świata przemysłu i nie tylko.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę