Nowa inwestycja w Suwalskiej SSE

- 53 mln zł zainwestuje spółka Padma 3.0, która uzyskała zezwolenie na rozpoczęcie działalności w Suwalskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej (SSSE)poinformował wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński podczas wizyty w Suwałkach 11 stycznia 2014 r.

Wicepremier Piechociński przypomniał, że działalność w SSSE prowadzi już firma Padma Art., a Padma 3.0 jest z nią powiązana kapitałowo. - Spółka posiada 4 zezwolenia na działalność w strefie. Dotychczas zainwestowała ponad 60 mln zł i zatrudnia 700 osób – podkreślił wicepremier. - Wielu inwestorów czekało na decyzję związaną z wydłużeniem funkcjonowania stref ekonomicznych. Inwestycja w SSSE jest jej następstwem -  dodał.

Inwestycja zostanie podzielona na dwa etapy. W pierwszym Padma 3.0 wybuduje halę produkcyjno-magazynową, w której zainstaluje linię technologiczną do produkcji artykułów z drzewa, płyt drewnopodobnych oraz plastiku. Drugi etap to wybudowanie centrum logistycznego z linią do produkcji luster, półek meblowych, frontów meblowych, krzeseł i foteli. Odbiorcą będzie m.in. IKEA.

Prezes SSSE Robert Żyliński wyjaśnił, że inwestycja Padmy 3.0 jest największą w historii suwalskiej strefy sprzedażą działki jednemu przedsiębiorcy. - Cieszymy się tym bardziej, że jest to kapitał polski, który w odbiorze społecznym daje stabilniejsze miejsca pracy – powiedział prezes Żyliński.

Dyrektor Padmy Art. Zbigniew Kosobudzki poinformował, że realizację inwestycji spółka rozpocznie wiosną 2014 r., a zakończenie planowane jest na połowę 2015 r. - Na początku zatrudnimy 300 pracowników, ale docelowo w Suwałkach utworzymy nawet tysiąc nowych miejsc pracy – powiedział. - Firma kupiła już teren 17 ha i postawi tam hale i magazyny o pow. 11 ha – dodał dyrektor Kosobudzki.

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę