Nowa linia produkcyjna Grupy Azoty Puławy

Grupa Azoty Puławy rozpoczęła rozruch mechaniczno-technologiczny wytwórni nawozów granulowanych na bazie saletry amonowej. To ważna inwestycja nie tylko z punktu widzenia polskiego rolnictwa, ale całej gospodarki.

Zdolności produkcyjne dwóch nowych linii wynoszą łącznie 2,6 tys. ton nawozów na dobę (do 820 tys. t rocznie). Granulowana saletra amonowa i saletrzak pozwolą zaspokoić rosnące zapotrzebowanie ze strony rolnictwa wielkoobszarowego na nawozy o bardziej zróżnicowanym składzie, dostosowanym do wymagań polskich i zagranicznych odbiorców. Stosowane technologie uwzględniają wpływ na ochronę środowiska i klimatu.

W uroczystym rozruchu instalacji uczestniczył m.in. Jacek Sasin, wicepremier i minister aktywów państwowych. Jego zdaniem nowe, produkowane w Puławach nawozy w oparciu o polskie rozwiązania technologiczne spełnią najwyższe standardy, są zgodne z restrykcyjnymi unijnymi wymaganiami w zakresie bezpieczeństwa oraz oczekiwaniami jakościowymi polskiego i europejskiego rolnika. – Nowa linia produkcyjna zwiększa nie tylko potencjał biznesowy puławskiej spółki, ale także całej Grupy Azoty – powiedział wicepremier Jacek Sasin. – Nawozy oparte na bazie saletry amonowej wytwarzane są w puławskich zakładach od 1967 r. Dziś zyskują nowoczesną linię produkcyjną.

Budżet zakończonej inwestycji wyniósł 430 mln zł. To pierwszy etap realizacji planów inwestycyjnych Grupy Azoty Puławy w produkcji nawozów. W perspektywie kolejnych lat powstanie tu największy z budowanych obecnie w Europie kompleksów nawozowych, z budżetem ponad 1,3 mld złotych.

Puławy od ponad pół wieku są największym producentem nawozów azotowych w Polsce i drugim co do wielości w Europie. Jednocześnie to największy zakład przemysłowy Lubelszczyzny. Nowa inwestycja to także nowe miejsca pracy. Dzisiaj zatrudnionych jest tutaj 3600 osób. Obsługa nowej wytwórni i części logistycznej docelowo zapewni kolejne 130 nowych miejsc pracy.

Źródło: Grupa Azoty

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę