Nowa lokomotywa Smartron w portfolio Siemensa

Siemens, lokomotywa Smartron © Siemens

Udostępnij:

Siemens oferuje nową lokomotywę na trasy kolejowe w Niemczech. Lokomotywa Smartron została specjalnie zaprojektowana dla specyficznych wymagań transportowych i zapewnia wszelkie korzyści płynące ze standaryzacji. 

Wstępnie skonfigurowana lokomotywa Smartron została zaprojektowana dla obsługi pociągów towarowych na liniach kolejowych w Niemczech. Zapewnia efektywność kosztową i najwyższe standardy bezpieczeństwa. Smartron już został dopuszczony do ruchu w Niemczech. Lokomotywy mogą już być zamawiane, a pierwsze dostawy mogą mieć miejsce w drugiej połowie 2018 r. Pierwsza lokomotywa nowej generacji jest gotowa do testów i pokazów dla przyszłych klientów.



- Oferujemy naszym klientom mocną i niezawodną lokomotywę skonfigurowaną do określonych zadań, a proces zamawiania i kupna jest bardzo uproszczony. Jest jedna standardowa wersja, jeden standardowy kontrakt i jedna standardowa cena, to idea przyświecająca nowej lokomotywie Smartron - powiedziała Sabrina Soussan, prezes branży Mobility w Siemens.

Smartron jest zbudowany na sprawdzonych podzespołach z lokomotywy Vectron, która dała się poznać jako niezawodny pojazd po pokonaniu ponad 100 milionów kilometrów tras. Do tej pory sprzedano już ponad 630 Vectronów dla ponad 35 przewoźników z całej Europy, w tym m.in. PKP Cargo, DB Cargo Polska oraz Industrial Division. Vectron posiada homologację w 18 europejskich krajach.

Lokomotywa Smartron ma moc 5,6 MW, a maksymalna prędkość to 140 km/h. Pojazd zbudowany został do pracy na standardowym torze 1,435 mm i waży około 83 ton. Smartron jest zaprojektowany do zasilania z sieci 1,5-kV AC i jest wyposażony w system ciągłej komunikacji kabinowej PZB/LZB. Lokomotywa będzie dostarczana w standardowym kolorze “Capri Blue”.



Źródło: Siemens

Udostępnij:

Drukuj



MM




TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również