Nowa platforma chmurowa PLM

Nowa platforma chmurowa PLM Pixabay

Alstom do realizacji projektu platformy chmurowej PLM, mającej na celu poprawę konkurencyjności firmy oraz wspieranie jej rozwoju, wybrało Accenture i Dassault Systèmes. Nowa platforma chmurowa zoptymalizuje współpracę między biurami projektowymi Alstom, a także zwiększy poziom integracji oraz standaryzacji procesów inżynieryjnych, produkcyjnych i utrzymaniowych firmy.

W ramach planu Accenture wykorzysta swoje rozległe doświadczenie z zakresu wielkoskalowych wdrożeń systemów PLM i chmur obliczeniowych, bazując przy tym na platformie 3DExperience Dassault Systèmes. Nowa platforma ma zostać wdrożona w kilku wybranych oddziałach Alstom w 2021 r., a następnie we wszystkich pozostałych do końca 2022 r.

Powiązane firmy

PLM jest podstawą naszej strategii transformacji cyfrowej i ma ogromne znaczenie dla rozwoju naszej firmy w realiach niezwykle konkurencyjnego rynku globalnego. Nowe rozwiązanie oparte na chmurze obliczeniowej pozwoli nam pracować efektywniej, a zatem w zgodzie z celami rozwojowymi naszej firmy – powiedział Alexandre Domingues, dyrektor Alstom ds. transformacji cyfrowej.

Flavien Parrel, dyrektor zarządzający Accenture ds. Industry X na Francję, dodał zaś, że firma połączy najlepsze technologie chmurowe i PLM, aby zapewnić firmie Alstom i jej partnerom możliwości współpracy w całym cyklu życia projektów, od fazy inżynieryjnej po produkcję i serwisowanie. System dostarczy firmie Alstom wartość w kilku obszarach i będzie świadectwem możliwości przedsiębiorstwa Accenture w zakresie Industry X oraz chmury obliczeniowej na rynku francuskim, działań realizowanych z myślą o zwiększaniu innowacyjności i konkurencyjności.

Automatyzacja i cyfryzacja przekształcają każdy aspekt działalności przemysłowej, w tym także sposoby tworzenia wartości. Nasza platforma 3DExperience daje firmie Alstom szansę objęcia pozycji lidera renesansu przemysłu dzięki zaawansowanym technologiom cyfrowym, łączącym poszczególne dziedziny w łańcuchu wartości. Alstom może udoskonalić swoje procesy biznesowe i umocnić się na pozycji europejskiego lidera sektora transportowego – podsumował Florence Verzelen, wiceprezes Dassault Systèmes ds. przemysłu, marketingu i zrównoważonego rozwoju.

Źródło: Dassault Systèmes

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę