Nowy moduł przekaźnika przeciążeniowego Eaton

Firma Eaton wzbogaca sprawdzoną serię ochronnych wyłączników silnikowych PKE z wyzwalaczem elektronicznym o dodatkową, wygodną funkcję przekaźnika przeciążeniowego realizowaną przez moduł XZMR. Moduł PKE-XZMR może być montowany jako dodatkowe wyposażenie na wszystkich kombinacjach rozruszników oraz wyłączników silnikowych PKE poprzez podłączenie go stycznika ochranianego napędu.

W przypadku przeciążenia moduł odbiera odpowiedni sygnał rozłączający dla przeciążenia i rozłącza stycznik, natomiast ochronny wyłącznik silnikowy PKE pozostaje włączony. Pozwala to użytkownikowi na jasne odróżnienie pomiędzy dwoma przyczynami wyzwalania - przeciążeniem napędu (rozłączenie stycznika) oraz zwarciem (rozłączenie ochronnego wyłącznika napędu PKE). W celu resetowania błędów/usterek dostępne są dwa rodzaje potwierdzeń – tryb automatyczny oraz ręczny. Potwierdzenie automatyczne zapobiega wcześniejszej konieczności otwierania skrzynek rozdzielczych przez wykwalifikowany personel w celu załączenia ochronnego wyłącznika napędu i ułatwia monitorowanie instalacji/zakładu np. w trudnodostępnym terenie.

Zanim nastąpi wyzwolenie spowodowane przeciążeniem, urządzenie LED na module PKE-XZMR wskazuje zbyt duży prąd w obciążonym obwodzie. Dzięki temu możliwe  jest wdrożenie konserwacji predykcyjnej dla napędu, a tym samym ograniczenie możliwości występowania przestojów.  Moduł XZMR jest wyposażony  w styk normalnie zwarty (N/C) dla stycznika oraz styk normalnie rozwarty (N/O) dla sygnału przeciążenia. 

Moduł PKE-XZMR może być używany zarówno z rozbudowanymi blokami ochronnymi napędów PKE-XTUA…do 65A), jak również z rozszerzonymi  blokami ochronnymi systemu  (PKE-XTUACP…do 65A).

Moduł PKE-XZMR zapewnia wyłącznikowi silnikowemu PKE dwie wygodne funkcje. Pierwszą jest możliwość konserwacji predykcyjnej  w przypadku zbliżającego się przeciążenia. XZMR mierzy prąd obciążenia i w przypadku wartości większej niż 100% sygnalizuje ten stan wolnym miganiem diody LED. Natomiast w przypadku wartości przekraczającej 105% dioda zaczyna migać z większą częstotliwością. Dzięki temu systemowi  wczesnego ostrzegania użytkownicy mogą szybko wprowadzić środki konserwacji zapobiegawczej w celu  uniknięcia niepożądanych przestojów. 

Drugą wygodną funkcją jest automatyczny restart napędu po wyzwoleniu stycznika  w przypadku przeciążenia. Typ restartu modułu XZMR  może być bezpośrednio ustawiony na urządzeniu. W trybie Auto, resetowanie  stycznika  po przeciążeniu jest w pełni automatyczne, natomiast po wybraniu trybu Hand można to wykonać ręcznie. Jeśli został wybrany tryb Auto pozycja przełącznika PKE pozostaje niezmieniona w przypadku przeciążenia, a napęd może zostać zrestartowany natychmiast, jak tylko moduł wygeneruje odpowiedni sygnał zwalniający. Oszczędza to znaczną ilość czasu i pozwala na proste, autonomiczne  monitorowanie instalacji. Jeśli został wybrany tryb manualny, sygnał usterki musi być potwierdzony przed restartem poprzez naciśniecie przycisku Reset na module XZMR. Z tego powodu tryb manualny jest szczególnie przydatny dla aplikacji o krytycznym znaczeniu.

www.eaton.com

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę