Od finansowania do modernizacji – Konferencja Food Automation

Food Automation

Finansowanie inwestycji w przedsiębiorstwach branży spożywczej oraz optymalizacja produkcji – oto główne tematy konferencji Food Automation, która odbyła się w dniach 19–20.04.2018 w Toruniu.

W trzeciej edycji wydarzenia udział wzięło blisko 100 uczestników reprezentujących przedsiębiorstwa produkcyjne z branży spożywczej, firmy technologiczne oraz stowarzyszenia branżowe. Konferencję otworzył Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności – Związku Pracodawców.

Przemysł spożywczy obecnie działa w warunkach bardzo silnej konkurencji. Istnieje ona zarówno na rynku własnym, jak i rynkach eksportowych – mówi Andrzej Gantner. – Praktycznie trudno sobie wyobrazić w tej chwili wzmocnienie pozycji konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw bez inwestycji w automatyzację, digitalizację i robotyzację procesu produkcji. Obecnie właściwie wszyscy na świecie inwestują w ten obszar, a polskie przedsiębiorstwa, które chcą zdobywać nowe rynki, praktycznie nie mają wyboru. Takie inwestycje na pewno przyczynią się do optymalizacji kosztów produkcji, a w efekcie na zwiększenie konkurencyjności polskich przedsiębiorstw.

Merytoryczna część konferencji została podzielona na trzy bloki tematyczne poświęcone finansowaniu inwestycji, digitalizacji procesów produkcyjnych oraz analizie nowoczesnych rozwiązań wdrożonych w przedsiębiorstwach branży spożywczej. Swoje prezentacje przedstawiło 13 prelegentów, wśród których szczególnym zainteresowaniem uczestników cieszyła się prezentacja Sebastiana Perza z firmy KUKA, przedstawiająca wpływ robotyzacji procesu produkcyjnego na zwiększenie wydajności produkcji oraz optymalizację jej kosztów.

Pozytywne oceny uczestników konferencji uzyskała również prezentacja Piotra Danielskiego z firmy DB Energy. W swoim wystąpieniu zaprezentował on sposób, w jaki można realizować inwestycje ograniczające energochłonność z wykorzystaniem kontraktów typu ESCO. W takiej współpracy zewnętrzna firma wprowadzająca innowację przejmuje na siebie ryzyko związane z jej wprowadzeniem, rozliczając się jedynie na podstawie uzyskanych oszczędności.

Bardzo dobrze zostało przyjęte wystąpienie Mariusza Pajkowskiego z firmy Lapp Kabel, w którym przedstawiono różne koncepcje serwisowania instalacji elektrycznej w zakładach produkcyjnych. W prezentacji przeanalizowano zależność pomiędzy kosztami materiałów oraz czasem pracy działów utrzymania ruchu przeprowadzających serwisowanie, z wykorzystaniem komponentów do tworzenia własnych rozwiązań, prefabrykowanych półproduktów oraz gotowych rozwiązań wymagających jedynie szybkiego montażu.

Dużym atutem konferencji jest jej przekrój tematyczny poruszający zagadnienia z różnych sfer działania przedsiębiorstwa – mówi Cezary Mychlewicz z firmy Siemens. – Poza przykładami rozwiązań konkretnych problemów natury technicznej, z jakimi mierzą się zakłady produkcyjne, uczestnicy konferencji mieli również szansę poznać instrumenty finansowe pozwalające na wprowadzenie takich modernizacji w ich zakładach produkcyjnych.

Partnerem strategicznym konferencji była Polska Federacja Producentów Żywności – Związek Pracodawców. Partnerem głównym była firma ATER Logic. Partnerami konferencji były firmy Automatech, Balluff, DB Energy KUKA, Lapp Kabel, Rittal, TheusLED oraz Stoltronic.

Źródło: Omega Communication

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest tytułem branżowym typu business to business, w którym poruszana jest tematyka z różnych najważniejszych sektorów przemysłowych. Redakcja online MM Magazynu Przemysłowego  przygotowuje i publikuje na stronie artykuły techniczne, nowości produktowe oraz inne ciekawe informacje ze świata przemysłu i nie tylko.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę