Outsourcing olejowy w czasie pandemii

inżynier kontrolujący instalację przemysłową © Orlen Oil

Udostępnij:

Początek roku 2020 okazał się dużym zaskoczeniem dla wszystkich branż. Pandemia koronawirusa i związane z nią obostrzenia wymogły konieczność zmiany dotychczasowej organizacji pracy w firmach. Przed sporymi wyzwaniami stanęła też branża środków smarnych i firmy oferujące zarządzanie gospodarką olejową.

Oferowane zakładom przemysłowym usługi outsourcingu zarządzania gospodarką olejową obejmują obszary: stałego, bieżącego serwisu układów olejowych, doboru środka smarnego, planowania i realizacji procesu dostaw materiałów eksploatacyjnych, prowadzenia magazynu w miejscu świadczenia usługi, monitorowania eksploatacji układów olejowych i utylizacji odpadów.

Zamknięcie granic Polski w związku z epidemią koronawirusa spowodowało ograniczenie dostaw środków smarnych, co u wielu firm wywołało niepokój związany z brakiem tych środków w magazynach. Zakłady przemysłowe korzystające z usług outsourcingu olejowego wielokrotnie już się przekonały, że właściwe zaplanowanie zapasów magazynowych sprawdza się w sytuacjach nieoczekiwanych.

Firmy prowadzące gospodarkę smarowniczą dla klientów z branży produkcyjnej dysponuje odpowiednią wiedzą na temat koniecznych stanów magazynowych. Są one monitorowane w taki sposób, by ograniczyć do minimum ryzyko związane z brakiem produktu, a co za tym idzie utrzymać ciągłość produkcji. Na przykład świadcząca usługi outsourcingu olejowego spółka Orlen Oil, która jest jednocześnie producentem środków smarnych, dzięki temu, że ma swoje zakłady w Polsce, może nawet w kryzysowym czasie pandemii szybko i sprawnie uzupełnić brakujące zapasy. 



Skuteczne wdrożenia w czasach kryzysu

W dobie pandemii ważne jest też umiejętne planowanie pracy kadry odpowiedzialnej za wdrożenia projektów outsourcingu olejowego. Na przykład Orlen Oil każdorazowo szacuje niezbędną liczbę pracowników, w taki sposób by zorganizowana grupa serwisowa była w stanie obsłużyć projekt również w razie nieplanowanej nieobecności kilku pracowników.

W czasach pandemii konieczne jest przede wszystkim zadbanie o bezpieczeństwo i zdrowie klientów oraz pracowników i ich rodzin. W tym celu nastąpiły zmiany w organizacja pracy, mające na celu ograniczenie ryzyka związanego z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Przyjmowane rozwiązania to systemy pracy zmianowej, zaopatrzenie pracowników w dodatkowe środki ochrony indywidualnej i dezynfekowanie miejsc pracy. Ograniczono także spotkania osobiste z klientami – częściej teraz wykorzystywane są narzędzia IT, pozwalające na konsultacje w trybie online. 


TOP w kategorii




Według indywidualnych potrzeb

Świadczenie usługi outsourcingu olejowego wymaga przede wszystkim uwzględnienia indywidualnych potrzeb klienta. Systematyczne działania grupy serwisowej pozwalają dostrzec istniejące problemy techniczne i odpowiednio szybko reagować, co minimalizuje ryzyko wystąpienia awarii i dodatkowych kosztów z nią związanych. Klient, powierzając gospodarkę smarowniczą profesjonalnemu serwisowi, może skupić się na swojej podstawowej działalności, co skutkuje wzrostem efektywności produkcji i generowaniem oszczędności w wielu obszarach.

źródło: Orlen Oil

Artykuł ten ukazał się w czasopiśmie

Udostępnij:

Drukuj



Bartłomiej Porc

Autor jest kierownikiem Zespołu Sprzedaży Przemysł TFM Orlen Oil.



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również