PGNiG Obrót Detaliczny z największą umową sprzedaży LNG

PGNiG Obrót Detaliczny z największą umową sprzedaży LNG PGNiG

PGNiG Obrót Detaliczny podpisało największą w historii umowę sprzedaży LNG na cele transportowe z Grupą Zakupową Bisek. Na mocy wieloletniego kontraktu spółka należąca do Grupy Kapitałowej PGNiG zapewni 30 000 ton skroplonego gazu ziemnego.

Nie ulega wątpliwości, że Europa jest jednym z liderów walki ze szkodliwymi emisjami pochodzącymi z transportu drogowego, a unijne regulacje w tym zakresie są coraz bardziej restrykcyjne. To wielkie wyzwanie dla firm transportowych, które aktywnie poszukują paliw alternatywnych, gwarantujących pozytywny efekt ekologiczny. Dobrym rozwiązaniem jest właśnie skroplony gaz ziemny, czyli LNG, który jest coraz chętniej wykorzystywany w polskich flotach – mówi Arkadiusz Sekściński, wiceprezes Zarządu ds. Rozwoju PGNiG SA. Wieloletnia umowa pomiędzy PGNiG Obrót Detaliczny a Grupą Zakupową Bisek zakłada sprzedaż 30 000 ton paliwa LNG.

Konkretne możliwości biznesowe

Terminal LNG zapewnia nam konkretne możliwości biznesowe, które z powodzeniem wykorzystujemy, czego dowodem jest największy w historii spółki kontrakt sprzedaży LNG dla transportu w Polsce. Samochód ciężarowy napędzany gazem ziemnym jest w stanie przejechać nawet 1500 km na jednym tankowaniu. To oznacza znaczącą optymalizację kosztów dla biznesu transportowego w naszym kraju, a także wzrost konkurencyjności tych przedsiębiorców na rynku UE – podkreśla Henryk Mucha, prezes Zarządu PGNiG Obrót Detaliczny.

Grupa Zakupowa Bisek składa się z 6 podmiotów, wśród których jeden posiada koncesję na sprzedaż gazu. Dlatego Grupa, oprócz wykorzystywania LNG do zasilania własnej floty 60 pojazdów gazowych, oferuje również klientom zewnętrznym tankowanie na swoich stacjach LNG w: Kostomłotach, Torzymiu i Szczecinie.

Nasza przygoda ze skroplonym gazem ziemnym rozpoczęła się w 2019 r., kiedy otworzyliśmy stację tankowania w Kostomłotach pod Wrocławiem. Od tamtego momentu rozwijamy ten segment. Rosnąca popularność pojazdów zasilanych paliwem LNG w Polsce powoduje, że zdecydowaliśmy się na zakup znacznego wolumenu skroplonego gazu ziemnego od PGNiG – tłumaczy Michał Bisek, prezes Bisek-Asfalt.

Transport ciężki w Polsce mocniej stawia na gaz ziemny

Marcin Szczudło, wiceprezes PGNiG Obrót Detaliczny, odpowiedzialny za obszar CNG/LNG w spółce, dodaje zaś, iż transport ciężki w Polsce coraz odważniej stawia na gaz ziemny, co znajduje odzwierciedlenie w sukcesywnie rosnącej flocie pojazdów napędzanych gazem i rozwoju sieci stacji tankowania LNG.

Konsekwentnie rozwijamy naszą sprzedaż, co przekłada się bezpośrednio na nasze rekordowe wyniki – dość powiedzieć, że w pierwszym półroczu 2021 r. zwiększyliśmy sprzedaż skroplonego gazu ziemnego o ponad 90% względem tego samego okresu w roku 2020 – oznajmił Szczudło.

Gaz ziemny, jako paliwo do silników spalinowych, stanowi ekologiczną alternatywę dla silników napędzanych olejem napędowym, dominujących w transporcie ciężkim. Wykorzystanie gazu ziemnego pozwala na uzyskanie znacznej redukcji emisji dwutlenku węgla. Ponadto silniki zasilane gazem ziemnym zapewniają niski poziom emisji takich zanieczyszczeń powietrza jak NOx i cząstki stałe.

Źródło: PGNiG

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę