Pianki techniczne z Molitana dla kolejnych branż

Czeska spółka zależna MZCh Organika SA specjalizująca się w produkcji pianek technicznych zdywersyfikowała produkcję. Grupa odbiorców pianek powiększyła się o przemysł odzieżowy, obuwniczy, sportowy, maszynowy i AGD. Biznes Molitana, po wstępnych analizach wyników 2015 r. ponownie wzrósł dwucyfrowo.

Jeszcze w 2014 r. Molitan urósł niemal 10 proc. Skupiona na wykorzystaniu finansowania Grupa Organika nie poprzestaje na zwiększaniu wolumenów produkcji oraz sprzedaży. Firma rozwija nowe produkty i pozyskuje odbiorców w kolejnych branżach.

- Głównym rynkiem zbytu dla naszej produkcji, odpowiedzialnym średnio za 80-90 proc. przychodu Organiki jest rynek meblarski, który dynamicznie rośnie, a Polska jest jednym z jego liderów na świecie. Dzięki sprzyjającej koniunkturze trwale umacniamy na nim naszą pozycję, lecz mamy możliwości i apetyt na obsługę większej ilości sektorów gospodarki. Nasza, wyspecjalizowana w produkcji pianek poliuretanowych, spółka Molitan ma odbiorców głównie wśród dostawców elementów wygłuszających i wyściółkowych dla przemysłu motoryzacyjnego ale również wśród producentów bielizny, odzieży wierzchniej, kasków sportowych, urządzeń wentylacyjnych i chłodniczych, sprzętu AGD, opakowań, wygłuszeń akustycznych oraz wykładzin. Struktura przychodów w 2015 r. będzie jeszcze zbliżona do 2014 r. Dużo pracy wkładamy w dywersyfikację produkcji, która nie tylko zwiększy skalę biznesu ale także znacznie poprawi jego bezpieczeństwo w planie długoterminowym – komentuje Dariusz Kwieciński, prezes zarządu MZCh Organika SA.

Organika jest obecna także na rynku budowlanym dostarczając Pianomat – specjalistyczne pianki podłogowe pod panele, wykładziny i podłogi sportowe. Dzięki badaniom rozwojowym, za to innowacyjne rozwiązanie Organika uzyskała dwa lata z rzędu tytuł Lidera Nowych Technologii – programu pod patronatem Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę