Pierwsza fabryka robotów Yaskawy w Europie

Yaskawa

Po dwóch latach budowy japońska firma technologiczna Yaskawa otwiera nowy obiekt do produkcji robotów w Kočevje w Słowenii. Japończycy rozpoczęli produkcję swoich robotów Motoman dla Europy pod koniec 2018 roku, a nowa placówka wesprze istniejące fabryki w Chinach i Japonii. Dzięki nowej inwestycji, wycenianej na 25 milionów euro, Yaskawa zapewni 80% zapotrzebowania na roboty Motoman w Europie.
 

Oficjalna ceremonia otwarcia fabryki odbyła się 8 kwietnia br. Wzięło w niej udział około 300 zaproszonych gości, w tym słoweńska wiceminister Marjan Sarec. Potrzeba wybudowania nowej, trzeciej fabryki robotów przemysłowych Motoman na świecie było reakcją na rosnące zapotrzebowanie na tego typu produkty w Europie.

Powiązane firmy

Yaskawa Polska Sp. z o.o.

- Naszym celem jest skrócenie łańcucha dostaw i ich czasu, aby umożliwić nam szybsze reagowanie na wymagania regionalnego rynku i życzenia klientów - powiedział Masahiro Ogawa, dyrektor wykonawczy firmy Yaskawa. Dyrektor generalny Yaskawa na Europę Bruno Schnekenburger dodał - tą inwestycją chcemy dalej wzmacniać bezpośredni kontakt z klientami w Europie i pracować jeszcze bliżej na ścieżce do "Przemysłu 4.0" poprzez serwis dla klienta pierwszej klasy.

W fabryce Kočevje głównie wytwarzane będą roboty Motoman GP o udźwigu od 7 do 225 kg. Seria GP zawiera kompaktowe i bardzo wydajne roboty, które są dostosowane do szybkiego pakowania, łączenia i ogólnej obsługi różnego typu zadań. Nowa placówka mieści się na 12 tysiącach metrów kwadratowych, z czego 10 tysięcy przeznaczonych jest na produkcję. Według szacunków nowy budynek pozwoli na wytworzenie do 10 tysięcy robotów Motoman w ciągu roku. Ponadto dzięki tej inwestycji powstało 150 nowych miejsc pracy.

Źródło: Yaskawa

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę