PKN Orlen zwiększy produkcję propylenu

PKN Orlen

 O 100 tys. ton więcej propylenu rocznie będzie wytwarzał zakład produkcyjny PKN Orlen w Płocku. Jeden z kluczowych projektów petrochemicznych Koncernu uzyskał aprobatę władz firmy i rozpoczyna fazę realizacyjną. Inwestycja zwiększy wolumen produkcyjny propylenu w Płocku do poziomu 550 tys. ton rocznie.

Instalacja Metatezy powstanie na terenie zakładu produkcyjnego w Płocku i będzie wytwarzała propylen o jakości polimerowej. Obecny nominalny wolumen produkcji w tym zakresie wynosi 450 tys. ton. Inwestycja podniesie moce wytwórcze do poziomu 550 tys. ton rocznie. Koszt realizacji projektu wyniesie około 400 mln zł.

- Naszym celem jest skuteczna dywersyfikacja źródeł uzyskiwania przychodów i wzmacnianie efektywności segmentu downstream Grupy Orlen. Chcemy maksymalizować wykorzystanie potencjału produkcyjnego w Polsce i w Czechach oraz pogłębienie integracji petrochemii i rafinerii co zapewni nam elastyczność rynkową wobec zmieniających się popytów na paliwa i petrochemikalia. Stawiamy na produkty posiadające szerokie wykorzystanie w branży tworzyw sztucznych bowiem jej potencjał nabywczy wciąż rośnie, a perspektywy średnioterminowe wykazują trwały, pozytywny trend – podkreśla Wojciech Jasiński, Prezes Zarządu PKN Orlen.

Instalacja Metatezy powstanie na bazie licencji zakupionej przez Koncern od firmy Lummus Technology Inc. z grupy CB&I, specjalizującej się w szeroko rozumianej infrastrukturze energetycznej. Umowa z wykonawcą obejmuje także usługi doradztwa technicznego i inżynieryjnego.

W założeniach obecnej strategii zakreślonej do 2017 r Grupa Orlen przewiduje wydatki na realizację najważniejszych projektów inwestycyjnych w obszarze petrochemii na poziomie 1,6 mld zł.

Źródło: Informacja prasowa PKN Orlen

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę