Podsumowanie Forum Autodesk 2016

Zagadnienia związane z nowymi możliwościami w obszarze rozwoju firm wzbudziły ogromne zainteresowanie. Tegoroczną edycję Autodesk odwiedziło 700 osób.

Wydarzenie zgromadziło architektów, inżynierów, projektantów produktów, twórców gier i animacji, ekspertów branżowych oraz media. Gościem specjalnym sesji plenarnej był prof. Witold Orłowski, który w swoim wystąpieniu poruszył rolę innowacyjności, uznając ją jako jedną z kluczowych kwestii z punktu widzenia rozwoju przedsiębiorstw i polskiej gospodarki.

- Innowacyjność tworzy dobrobyt. Dlatego warto zacząć myśleć inaczej i sięgać po innowacyjne technologie, innowacyjne rozwiązania organizacyjne, innowacyjne sposoby współpracy – innowacje są wszędzie. Warto podkreślić, że innowacyjność to stan ducha, czyli otwartość na zmiany, szukanie nowych pomysłów, rozwijanie talentów, ale także gotowość do poniesienia ryzyka. Patrząc perspektywicznie, innowacyjność pozwala z mniejszych zasobów osiągać więcej, na czym nam wszystkim powinno zależeć – mówi prof. Witold Orłowski.

- Patrząc na rozwój światowego przemysłu, widzimy, że jest wywierana na niego presja. Wytwarzanie jest obecnie bardziej wymagające niż kiedykolwiek wcześniej. Jeżeli chodzi o poziom makroekonomiczny – globalizacja i rosnąca konkurencja tworzą złożone środowisko, w którym musimy się odnaleźć. Autodesk wychodzi naprzeciw tym zmianom, dostarczając rozwiązania na miarę przyszłości tworzenia. Zwinność, mobilność, przetwarzanie w chmurze, druk 3D, to trendy, które będą dominowały w kolejnych latach. Dzięki połączeniu ich możliwości, będziemy w stanie wytwarzać produkty, w sposób do tej pory niedostępny, jeszcze bardzie spersonalizowany i dostosowany do wymagań odbiorców – mówi z kolei Asif Moghal, Industry Manager Autodesk.

Goście konferencji mogli wybierać spośród licznych sesji merytorycznych związanych z aktualnymi trendami i kierunkami rozwoju w zakresie najnowszych technologii do projektowania, symulacji, wizualizacji, koordynacji międzybranżowej, a także zarządzania dokumentacją i cyklem życia produktu. Dużym zainteresowaniem uczestników cieszyła się ścieżka „Best practices”, czyli doświadczenia firm działających na polskim rynku. Wykorzystanie BIM w praktyce było przedmiotem prezentacji: BAM Design, Bimplan, BSiPG Gazoprojekt, DCS Design Construction Studio, ENERGOPROJEKT Warszawa, PM Group, POI Format, PLUS8.PL, Skanska, Strabag, WSP Polska. Z kolei swoimi doświadczeniami, w obszarze innowacyjnych rozwiązań projektowych dla mechaniki i przemysłu, podzieliły się m.in. firmy: Fabryka Mebli Ryś, KAZBI, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu. W obszarze mediów i rozrywki: Dash Dot Creations, Platige Image.

- Chętnie podzieliliśmy się naszymi doświadczeniami w zakresie pionierskiego na rynku polskim zastosowania BIM360 przy budowie Green2Day. Korzystamy z całej gamy nowoczesnych technologii i testujemy innowacyjne rozwiązania, które nie są jeszcze standardem na polskim rynku. BIM360 to kolejny etap na drodze do digitalizacji placów budowy, komplementarny z innymi ciekawymi rozwiązaniami – na przykład samochodem skanującym, dzięki któremu jesteśmy w stanie odtworzyć obraz 3D obiektów tj. budynki, mosty, a także powierzchnię dróg i całe ukształtowanie terenu – mówi Agnieszka Tarnawa, dyrektor zespołu projektów w Skanska.

Dużym zainteresowaniem uczestników cieszyła się część wystawowa przygotowana przez partnerów konferencji, a także „Strefa Innowacji” ze stanowiskami druku 3D oraz możliwością przejścia się po cyfrowym modelu fabryki, zaprojektowanym przez PM Group, korzystając z technologii rozszerzonej rzeczywistości VR (Virtual Reality).
Nowością tegorocznego Forum Autodesk były warsztaty techniczne prowadzone przez Partnerów Autodesk, pozwalające na podniesienie umiejętności projektowania.

Partnerami Forum Autodesk 2016 – The Future of Making Things byli:

  • Partner Złoty: Dell EMC
  • Partner Srebrny: iSpot Apple Premium Reseller
  • Partnerzy Brązowi: Canon, FARO, Fakro, Fujitsu, Panasonic
  • Partnerzy Strefy Innowacji: 3DGence, Omni3D
  • Partner branży: Nvidia, WACOM
  • Patroni Honorowi: ICE, KAPE, SARP
  • Dystrybutorzy Autodesk: Boneheadz, Datech
  • Partnerzy Autodesk Platinum: Man and Machine Software, PROCAD, Robobat Polska – Graitec Group
  • Partnerzy Autodesk Gold: AEC Design, Aplikom, Cadsoft, MAT, P.A. NOVA, PCC Polska.


MM Magazyn Przemysłowy był patronem medialnym wydarzenia.

Źródło: Materiał organizatora

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę