Pokazali, jak zarządzać ograniczeniami

© PixaBay

Udostępnij:

Zarządzanie ograniczeniami w celu zwiększenia zyskowności przedsiębiorstwa produkcyjnego było jednym z tematów pierwszego webinarium zorganizowanego 3 grudnia przez firmę Flow Consulting. W bezpłatnych wykładach mógł uczestniczyć każdy, kto zarejestrował się na stronie internetowej organizatora.

Webinarium podzielone zostało na dwa bloki tematyczne, z których pierwszy poświęcony był w całości kwestii poprawy zyskowności firmy produkcyjnej. Prelegenci zaznaczali, że nie wystarczy zorganizować spotkania z przedstawicielami poszczególnych działów, zachęcając ich do zgłaszania propozycji usprawnień. Traktowanie przedsiębiorstwa jako grupy autonomicznych segmentów powoduje bowiem, że każdy z nich będzie agitował za realizacją własnych interesów kosztem dobra firmy jako całości.



Jeśli wydaje nam się, że dzieląc firmę na działy widzimy całość, mylimy się – tłumaczył Jerzy Rychlewski, jeden ze współwłaścicieli Flow Consulting. – Jedynym skutecznym sposobem rozwiązania problemu niskiej efektywności jest spojrzenie na przedsiębiorstwo jako na pewną całość i identyfikacja jego najsłabszego elementu, czyli tzw. wąskiego gardła.

KLIKNIJ I POBIERZ BIULETYN EUROTOOL 2015

Oprócz przedstawienia zalet takiego podejścia wykład omawiał również główne zasady, którymi należy się kierować podczas wprowadzania w życie nowej strategii, a także przestrzegał przed typowymi błędami popełnianymi na tym etapie.

Druga część spotkania poświęcona była z kolei poprawie efektywności sprzedaży przez reorganizację działu sprzedaży. Zdaniem jego organizatorów dzisiejszy sposób funkcjonowania takich działów nie zmienił się od czasu ich wprowadzenia, a więc od blisko stu lat. W efekcie anachroniczna struktura sprzedaży nie odpowiada potrzebom naszych czasów, będąc raczej wyrazem typowego dla XX wieku dążenia do autonomii niż aktualnych wymogów organizacyjnych sterowanych trendami rynkowymi.

W działach produkcji już dawno zorientowano się, że najlepsze efekty przynosi podział pracy. Teraz czas, aby taki sam podział wprowadzić w działach sprzedaży – mówił Łukasz Pietraszak, drugi ze współwłaścicieli Flow Consulting. – Dzięki temu ich pracownicy wreszcie będą mieli czas, aby zająć się tym, co stanowi ich główny obowiązek, czyli właśnie sprzedażą.



Dalej uczestnicy webinarium mogli dowiedzieć się, jak powinien wyglądać taki podział pracy i które z jego elementów są kluczowe dla osiągnięcia sukcesów sprzedażowych.

Bezpłatne webinarium było pierwszym tego typu wydarzeniem organizowanym przez Flow Consulting. Jeśli przyniesie pozytywne efekty, firma zapowiada organizację kolejnych tego typu spotkań. Patronem medialnym wydarzenia był MM Magazyn Przemysłowy, a patronat technologiczny objęły firmy FANUC i Abplanalp.

Udostępnij:

Drukuj



Agata Świderska




TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również