Polityka eksportowa w przemyśle obronnym

fot.: Jacek Rodecki

Znaczenie przemysłu obronnego dla gospodarki oraz możliwości wsparcia działań eksportowych firm tego sektora, to główne tematy rozmów wiceministra rozwoju Radosława Domagalskiego-Łabędzkiego podczas XXIV Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego (MSPO) w Kielcach. 

Wiceszef resortu rozwoju, wspólnie z wiceministrami obrony narodowej Bartoszem Kownackim i spraw zagranicznych Markiem Ziółkowskim oraz zastępcą dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju prof. Aleksandrem Nawratem, uczestniczył w spotkaniu z przedstawicielami przemysłu obronnego.

W jego trakcie wiceminister Domagalski przedstawił działania Ministerstwa w zakresie rozwoju i wsparcia eksportowych działań przedsiębiorców sektora obronnego.

- Pomoc eksporterom w znalezieniu rynków na ich produkt, a także w poszukiwaniu odpowiedniej strategii wejścia na te rynki, wpisuje się w nowy model wsparcia eksoprtu oraz inwestycji zagranicznych polskich firm i wynika z Planu na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju - podkreślił.

Omówienie najważniejszych zagadnień dotyczących polskiego przemysłu obronnego było głównym celem spotkań wiceministra Radosława Domagalskiego z przedstawicielami firm reprezentujących sektor, których stanowiska odwiedził we wtorek podczas targów.

Przemysł obronny pełni istotne funkcje mające wpływ na gospodarkę całego kraju. Przyczynia się także do rozwoju współpracy i wymiany handlowej z partnerami zagranicznymi. Dyskusja na temat współpracy przemysłowej i polityki eksportowej ze Szwecją, Azerbejdżanem i Norwegią towarzyszyła spotkaniom wiceministra z delegacjami tych krajów w trakcie targów.

Podczas tegorocznej edycji MSPO na 27 tys. m kw. prezentuje się 614 wystawców z 30 krajów. W targach bierze udział 40 zagranicznych delegacji. Wiodącą ekspozycją tegorocznego MSPO jest Wystawa Sił Zbrojnych RP organizowana pod hasłem "Kierunek Nowoczesność".

Źródło: Ministerstwo Rozwoju

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę