Polscy automatycy znów na podium

Phoenix Contact

Pod koniec marca w siedzibie Phoenix Contact w Bad Pyrmont było bardzo tłoczno. 33 zespoły z 14 krajów zostałoy zaproszonych do Niemiec, aby zaprezentować swoje projekty zrealizowane w ramach konkursu XPLORE New Automation Award organizowanego przez Phoenix Contact. Konkurs ma na celu umożliwienie młodym ludziom realizację ich innowacyjnych pomysłów oraz dać możliwość rozwijania pasji do technologii.

Młodzi automatycy z całego świata mieli możliwość realizacji swoich projektów w 7 kategoriach. W tej edycji konkursu ze 100 wybranych półfinalistów aż 13 zespołów pochodziło z Polski. Wszystkie projekty zostały zrealizowane dzięki wsparciu finansowemu Phoenix Contact.

Jury wybrało 33 finalistów, którzy przyjechali do Niemiec zaprezentować swoje projekty. 3 zespoły z Polski znalazły się w tym gronie – zespół z Politechniki Warszawskiej z projektem „Automatic train”, zespół z Technikum im. Cegielskiego w Poznaniu z projektem „Smart mirrows” oraz studenci z Uniwersytetu Warmii i Mazur z „Muppet theater”.

Po prezentacjach projektów i długich obradach jury nadszedł czas na ogłoszenie zwycięzców. Podczas uroczystej ceremonii wręczenie nagród dwa zespoły z Polski stanęły na podium:

  • zespół z Uniwersytetu Warmii i Mazur zajął III miejsce w kategorii Rekreacja.
  • zespół z Technikum im Cegielskiego zajął II miejsce w kategorii Młodzi inżynierowie.

 

Zwycięskie zespoły ze wszystkich kategorii otrzymały nagrody z rąk niemieckiego ministra gospodarki i technologii w Hanowerze podczas międzynarodowych targów Hanover Fair.

Informacje dotyczące konkursu i zwycięzców można znaleźć na stronie głównej Xplore konkursu www.xplore.org

 

www.phoenixcontact.pl

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę