Polska Agencja Atomistyki usprawnia badanie poziomu radiacji

Polska Agencja Atomistyki usprawnia badanie poziomu radiacji Pixabay

Firma S&T wygrała blisko dwumilionowy przetarg na wdrożenie oprogramowania oraz narzędzia do analizy i raportowania na potrzeby Centrum Analizy Danych Centrum ds. Zdarzeń Radiacyjnych.

Centrum ds. Zdarzeń Radiacyjnych działające w strukturze Polskiej Agencji Atomistyki odpowiada za systematyczną ocenę sytuacji radiacyjnej w Polsce. Ponadto w ramach swojej działalności pełni rolę Krajowego Punktu Kontaktowego i z tego też względu wykonuje zadania wynikające z międzynarodowego systemu służącego do powiadamiania o zdarzeniach radiacyjnych. Co więcej, w ramach działań statutowych Polskiej Agencji Atomistyki prowadzony jest stały monitoring mocy dawki promieniowania gamma oraz zawartości izotopów promieniotwórczych w środowisku naturalnym oraz produktach spożywczych.

Podpisany kontrakt obejmuje wdrożenie nowoczesnego oprogramowania składającego się z dwóch szczególnie ważnych modułów – bazy danych ogólnopolskiego monitoringu radiacyjnego oraz z narzędzi do analizy i raportowania. S&T będzie świadczyło również serwis gwarancyjny i asystę techniczną w okresie 60. miesięcy od końca wdrożenia.

Baza danych nowego systemu będzie bazą zasilaną zarówno automatycznie z urządzeń i jednostek pomiarowych, jak i manualnie - za pomocą specjalnych formularzy. Zaakceptowane dane będą prezentowane w postaci interaktywnych wykresów, tabeli i map. Informacje te zostaną podzielone na dwie części – część zewnętrzną, która będzie dostępna publicznie i będzie przedstawiała informacje o najważniejszych parametrach radiologicznych dla szerokiego grona odbiorców, oraz część wewnętrzną – dostępną tylko dla uprawnionych użytkowników i służącą do dokładnej analizy najbardziej szczegółowych danych o radiacji.

Źródło: S&T

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę