Polska championem wzrostu w Norymberdze

Raven Media

Po uruchomieniu bezpośrednich połączeń lotniczych z Polski, organizatorzy targów w Norymberdze liczą na jeszcze większą liczbę gości i wystawców znad Wisły. Już teraz nasz kraj jest jednym z najszybciej rozwijających się na norymberskiej imprezie.

W ostatniej dekadzie polska gospodarka była jedną z najszybciej rozwijających się w całej Unii Europejskiej. Niemcy są dla Polski najważniejszym partnerem handlowym, co ma bezpośrednie przełożenie także na wydarzeniach targowych odbywających się w tym kraju. Nasze firmy coraz częściej spotykają się z partnerami biznesowymi na targach w Norymberdze. W ubiegłym roku w imprezach organizowanych przez NürnbergMesse uczestniczyło ok. 7 tys. odwiedzających z branży.

– Polska gospodarka rozwija się błyskawicznie, co odczuwamy także w Norymberdze. W tym roku spodziewamy się podwojenia liczby odwiedzających – zapowiedział Peter Ottmann, CEO NürnbergMesse.

Od 2014 do 2016 r. odsetek polskich wystawców i odwiedzających na targach branżowych NürnbergMesse wzrósł o 31% – w 2017 r. było to 7190 odwiedzających oraz 183 wystawców. W rankingu gości na targach w Norymberdze Polska zajmuje 8. miejsce, przed Hiszpanią i Stanami Zjednoczonymi, tuż za Wielką Brytanią.

Rosnący udział polskich firm

– Biorąc pod uwagę wszystkie organizowane przez nas imprezy, średnio 41% naszych wystawców to firmy zagraniczne ze 119 krajów, a Polska pod tym względem zalicza się do pierwszej dziesiątki – podkreślił Peter Ottmann.

Największą liczbę wystawców i gości targowych znad Wisły odnotowują równolegle odbywające się targi FENSTERBAU FRONTALE i HOLZ-HANDWERK (w 2018 r. – 2656 odwiedzających i 63 wystawców). Ex aequo z nimi pod względem liczby wystawców i na 2. miejscu, jeśli chodzi o liczbę odwiedzających (1674) plasują się targi Spielwarenmesse. Z liczbą 1164 odwiedzających z Polski impreza IWA OutdoorClassics jest na 3. miejscu, jeśli zaś uwzględnić liczbę wystawców (19), targi poświęcone tematyce outdoor i sportom myśliwskim zajmują miejsce 6.

Trend obrazujący uczestnictwo gości z Polski jest nadal rosnący. – W tym roku obecność naszego kraju była mocno zaznaczona. Tylko w pierwszym półroczu na targach w Norymberdze mieliśmy 200 wystawców z Polski, podczas gdy rok temu o tej samej porze ta liczba wynosiła 160 – wyliczyła Anna Talarek Karczmarz, dyrektor MERITUM s.c., generalnego przedstawiciela Targów Norymberskich w Polsce.

Peter Ottmann dodał: – Pełny kalendarz targów, nowe bezpośrednie połączenie lotnicze Norymbergi z Warszawą oraz trwały wzrost gospodarczy po obu stronach Odry pozwalają na dalszy wzrost udziału Polski w targach w Norymberdze.

Dzięki nowemu bezpośredniemu połączeniu między Warszawą a Norymbergą NürnbergMesse jest jeszcze bliżej Polski (połączenia 12 razy w tygodniu). Od 7 maja Polskie Linie Lotnicze LOT w dni powszednie oferują dwa razy dziennie przeloty z Warszawy do Norymbergii i w przeciwnym kierunku. W weekendy każdego dnia dostępne jest jedno połączenie lotnicze w obu kierunkach. Ponadto do Norymbergii można dotrzeć bezpośrednio z Krakowa liniami Ryanair.

Nowe hale już wkrótce

Tereny targowe na południu Norymbergi obejmują obecnie swym zasiągiem 15 hal o łącznej powierzchni wystawienniczej 170 tys. m². Wśród nich są dwie nowe perełki, zaprojektowane przez światowej sławy architekta Zahid Hadid – oddana do użytku w 2014 r. hala 3A i jej „siostra” hala 3C, która zostanie otwarta jesienią tego roku.

– Po rozbudowaniu naszego centrum targowego, jego powierzchnia wzrośnie do 180 tys. m² - powiedział Peter Ottmann. – Obie hale przekonują nowoczesną architekturą, komfortem i funkcjonalnością dla wystawców i odwiedzających, a także efektywnością energetyczną. Zresztą wszystkie nasze budynki są „eko” i zużywają 65% energii mniej niż klasyczne budynki – dodał Ottmann.

W sumie w najbliższych latach w infrastrukturę kompleksu targowego w Norymberdze zostanie zainwestowanych 400 mln euro. I to właśnie nowoczesność jest podstawą sukcesu NürnbergMesse, które na stałe zagościło w lidze 15 czołowych spółek targowych świata oraz 10 najlepszych w Europie. W sumie w ubiegłym roku zostało tam zorganizowanych 177 imprez, które przyciągnęły ok. 1,2 mln odwiedzających oraz 28 tys. wystawców z całego świata.

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę