Polska firma współpracuje z Google nad nowym standardem komunikacji

SerwerSMS

Polska Platforma SerwerSMS.pl jako pierwsza polska firma rozpoczęła współdziałania razem ze światowym gigantem Google w Early Acces Program testując Rich Communication Services. RCS ma szansę zrewolucjonizować komunikację pomiędzy firmą a klientem.

RCS to nowa forma krótkiej wiadomości tekstowej dająca wiele więcej możliwości – zarówno dla nadawcy, jak i odbiorcy wiadomości. Przede wszystkim, dzięki RCS będzie można wysyłać pliki multimedialn o wielkości do 100 MB. Wcześniej, w przypadku standardowych MMS-ów, było to niewykonalne. Możliwe będzie również zakładanie grupowych konwersacji, podczas których każdy uczestnik będzie mógł informować o swojej lokalizacji, współdzielić pliki oraz otrzymywać powiadomienie, kto odczytał wiadomość.

Oczywiście podobne rozwiązania oferują aplikacje społecznościowe, jednak przewagą RCS jest fakt, że będzie on obsługiwany przez każdy nowy telefon, bez konieczności jakiejkolwiek dodatkowych instalacji, a jedynie przy połączeniu z Internetem (3G, LTE lub Wi-Fi). RCS sprawdzi się jednak nie tylko w przypadkach prywatnych wiadomości, ale przede wszystkim działalności gospodarczej.

Wspólne działanie z Google w zakresie wdrażania technologii Rich Communication Services, daje nam, jako pierwszej polskiej marce, niewątpliwą satysfakcję w tworzeniu historii SMS-a.To innowacyjne rozwiązanie wiele zmieni w komunikacji na linii firma-klient, otwierając przed każdym sektorem biznesu wiele nowych możliwości - mówi Daniel Zawiliński, Managing Director Platformy SerwerSMS.pl.

Przykłady zastosowania RCS można mnożyć. Prowadzący lokale gastronomiczne będą mogli dzięki niej w zupełnie nowy sposób zapraszać w swoje progi konsumentów, wysyłając im oprócz zaproszenia informacje o najbliższej lokalizacji (np. w przypadku sieciówki), prezentując w atrakcyjny sposób aktualne menu oraz jego elementy składowe takie jak np. wartości kaloryczne, informując o dostawcach produktów, a nawet pozwalając dokonać natychmiastowego zamówienia z opcją odbioru osobistego.

Rozwiązanie to doskonale sprawdzi się też w przypadku dealerów samochodowych. Wysyłane przez nich wiadomości mogą przeprowadzić odbiorcę przez ofertę niczym strona internetowa – od podstawowej prezentacji modeli, przez szczegóły dotyczące konkretnych aut. Odbiorca będzie mógł np. rozwijać poszczególne treści, dowiedzieć się gdzie auto może zakupić lub nawet od razu skontaktować się z konkretnym salonem, używając jedynie dedykowanego przycisku. Tak skonstruowana, wyczerpująca wiadomość, wchodząca w interakcję z odbiorcą, będzie na pewno o wiele bardziej efektywna niż krótki, informacyjny SMS.

RCS przed każdym nadawcą otwiera tak wiele możliwości, że teraz pomysłodawców kampanii mobilnych ograniczać będzie jedynie wyobraźnia. Nowe funkcjonalności na pewno zwiększą skuteczność organizowanych akcji - mówi Edyta Godziek, PR & Marketing Manager Platformy SerwerSMS.pl.

Jak nas zapewniano pierwsze wiadomości RCS mogą zostać wysyłane już pod koniec tego roku.

Źródło: dotPR

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę