Polska platforma Amazonem świata robotów

DBR77.com – polska platforma Amazonem świata robotów fanuc

Pierwsza na świecie platforma robotów DBR77.com ogłosiła pozyskanie finansowania na poziomie 3,5 miliona złotych. Umowa inwestycyjna została podpisana 1 lipca 2021 r. w siedzibie EEC Ventures. Platforma jest innowacyjnym rozwiązaniem na skalę światową, która, podobnie jak Amazon, w jednym miejscu łączy dwie strony transakcji – inwestorów oraz dostawców rozwiązań zrobotyzowanych.

Polska jest pierwszym krajem na świecie, w którym przedsiębiorcy mogą skorzystać z wirtualnej platformy robotów przemysłowych. Jest to przestrzeń online, pozwalająca firmom zbudować optymalny model linii produkcyjnej w formacie 3D z wykorzystaniem technologii rodem ze znanych gier komputerowych, wybrać najlepsze rozwiązanie z pomocą sztucznej inteligencji i oszacować koszt wdrożenia. Mogą także wybrać preferowanego integratora, automatycznie pozyskać finansowanie zewnętrzne, a nawet tymczasowo wypożyczyć robota. 

1 lipca 2021 r. w siedzibie EEC Ventures została podpisana umowa inwestycyjna, na mocy, której kapitał zakładowy spółki zostanie podniesiony o kwotę 3,7 mln zł. Wśród inwestorów znajdują się: SQD Alliance, Dariusz Grzegorczyk i Donat Thomanek, Adam Rudowski, założyciel firmy Veracomp oraz Konrad Sitnik – EEC Ventures. Środki finansowe z rundy seed zostaną wykorzystane na dalszy rozwój produktu oraz rozpowszechnienie platformy na rynku polskim. 

Platforma robotów DBR77.com to połączenie dwóch innowacyjnych modeli biznesowych: formuły marketplace oraz SaaS. Platforma zapewnia szeroki i powszechny dostęp do informacji na temat robotyzacji. Pozycję spółki dodatkowo wzmacniają partnerstwa z globalnymi dostawcami i producentami robotów, które udało się nawiązać w ciągu kilkunastu miesięcy. Na platformie dostępne są rozwiązania gigantów rynku, tj. firm: Fanuc, KUKA, Yaskawa, ABB, UR, Mitsubishi Electric oraz TFM Robotics.

Koncepcja platformy DBR77.com wpisuje się w nowy paradygmat wiodących modeli biznesowych zyskujących uznanie na rynku w ostatnich latach. Dzięki niej, całkowicie zdalnie, można stworzyć koncepcję zrobotyzowania swojego zakładu produkcyjnego. Bieżące trendy są inspiracją, w kierunku której ewoluuje pomysł platformy, tj: 
    • rozwój marketplace’ów oraz zainteresowana nawiązywaniem relacji pomiędzy dostawcami a klientami za pośrednictwem platform,
    • gwałtowny wzrost zainteresowania sprzedażą na platformach B2B,
    • projektowanie z wykorzystaniem formatu SaaS, które na platformie zastosowane jest w Studio 3D - darmowym środowisku projektowym,
    • budowa społeczności online – społeczności zainteresowanej robotyzacją z udziałem wszystkich globalnych producentów robotów.

Platforma odpowiedzią na wyzwania technologiczne 

Głównym problemem dla małych i średnich przedsiębiorstw w planowaniu robotyzacji jest brak wiedzy, wysoka bariera wejścia i brak łatwych w użyciu narzędzi. Raporty wskazują, że w zakresie automatyzacji produkcji Polska osiąga wyniki poniżej średniej. Rozwiązanie DBR77.com oferuje inwestorom poszukującym robotów możliwość zaprojektowania oraz licytacji optymalnego pod kątem technologicznym oraz ekonomicznym rozwiązania opartego na technologii robotycznej. Integratorzy oraz dostawcy technologii będą mieli szeroki dostęp do zapytań ofertowych z całego kraju, opisanych w sposób pozwalający na szybką możliwość pozyskania dopasowanych zleceń. Całość kontaktu odbywa się w środowisku 3D, które idealnie odwzorowuje realia zakładów produkcyjnych.

Wirtualne planowanie fabryki

Platforma jest innowacyjnym rozwiązaniem na skalę światową – nigdzie indziej nie istnieje wirtualna przestrzeń, która umożliwia firmom produkcyjnym zaprojektowanie stanowiska pracy wykorzystując narzędzia 3D i dobór robota zgodnie z ich potrzebami.

Na platformie zostały już zrealizowane z powodzeniem pierwsze transakcje. W oparciu o projekty stworzone w zdalnym środowisku powstały realne stanowiska zrobotyzowane. Koncept DBR77.com został doceniony nie tylko przez grono inwestorów. O trakcji projektu świadczy także duże zainteresowanie wielu praktyków oraz teoretyków w obszarze B2B oraz marketplace.

Źródło: dbr77.com

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę