Polska trzecim krajem z najniższym bezrobociem

pixabay-geralt

Najnowsze dane Eurostatu mówią, że w lipcu 2019 r. stopa bezrobocia w Polsce wyniosła zaledwie 3,3%. Mniej osób bez pracy jest tylko w Czechach (2%) oraz w Niemczech (3%). Eksperci Personnel Service wskazują, że utrzymująca się rekordowo niska stopa bezrobocia to rosnące wyzwanie dla pracodawców. Zwłaszcza, że nasi bezpośredni sąsiedzi zmagają się z takim samym problemem kadrowym.

Stopa bezrobocia w lipcu wyniosła zaledwie 3,3%, zatem tyle samo, co w poprzednim miesiącu, ale o 0,5 punktów procentowych mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Niższy wskaźnik bezrobocia odnotowano tylko w dwóch krajach Unii Europejskiej – Czechach (2%) oraz Niemczech (3%). Polska wyprzedziła tym samym takie państwa jak Wielka Brytania (3,8%), Malta (3,4%), Węgry (3,5%) i Holandia (3,4%).

Analitycy Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii zauważają, że niska stopa bezrobocia, z punktu widzenia gospodarki, jest pozytywną informacją. Niskie bezrobocie wskazuje na dobrą sytuację na rynku pracy, co w konsekwencji wpływa na rosnącą konsumpcję gospodarstw domowych. Eksperci Personnel Service podkreślają jednak, że niska stopa bezrobocia to kłopot dla pracodawców.

- Stopa bezrobocia w Polsce utrzymuje się na rekordowo niskim poziomie i tak pozostanie do końca tego roku. Podobną sytuację obserwujemy na innych europejskich krajach, co oczywiście ma swoje konsekwencje w zaostrzonej rywalizacji o pracowników. Już teraz pracodawcy w Polsce obawiają się odpływu kadry ze Wschodu do Niemiec, co ma swoje uzasadnienie. Warto jednak pamiętać, że Polska jako pierwsza otworzyła się na pracowników z Ukrainy, co daje nam pewne przewagi. Na ten moment najważniejszy krok to wprowadzenie ułatwień prawnych dla przyjeżdżających do nas z Ukrainy pracowników – mówi Krzysztof Inglot, prezes zarządu Personnel Service, agencji specjalizującej się w zatrudnianiu pracowników z Ukrainy.

Źródło: Personel Service

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę