Polskie akcenty podczas Hannover Messe 2017

MM

Ponad 200 polskich firm, w tym start-upy, zaprezentowały swoją ofertę na  Hannover Messe 2017. Stoiska polskich wystawców cieszyły się dużą popularnością. Hasło promujące polską obecność na targach – SMART MEANS POLAND, podkreśliło i wzmocniło nową twarz naszej gospodarki.

Nasz udział w Hannover Messe 2017 to niewątpliwie duży sukces. W Hanowerze cały świat mógł się przekonać, jak zaawansowane produkty są u nas tworzone, że jesteśmy coraz bardziej innowacyjnym krajem i że z naszymi przedsiębiorstwami warto współpracować – podkreśla wicepremier Mateusz Morawiecki.

23 kwietnia wieczorem odbyła się uroczysta ceremonia otwarcia. Podczas gali z udziałem najwyższych władz państwowych Polski i Niemiec oraz przedstawicieli instytucji obecnych na targach, odbyła się artystyczna prezentacja naszego kraju. Koordynatorem wydarzenia była Polska Agencja Inwestycji i Handlu.

 

24 kwietnia br. (poniedziałek), w obecności kanclerz Angeli Merkel, premier Beaty Szydło, wicepremierów Mateusza Morawieckiego i Jarosława Gowina oficjalnie otworzono polskie stoisko narodowe. Następnie miała miejsce wspólna wizyta na stoiskach polskich i niemieckich wystawców. Wicepremier Mateusz Morawiecki wziął też udział w Polish-German Business Summit oraz odwiedził stoiska polskich i zagranicznych firm.

Pierwszego dnia Hannover Messe podpisano 4 umowy gospodarcze między firmami polskimi i partnerami międzynarodowymi oraz porozumienie o strategicznej współpracy gospodarczej między Ministerstwem Rozwoju a firmą Siemens AG. W poniedziałek oficjalnie otworzono też SciTech Polska, za które odpowiadało Ministerstwo Nauki
i Szkolnictwa Wyższego.

Podczas pobytu polskiej delegacji przeprowadzono liczne spotkania bilateralne z delegacjami rządowymi krajów uczestniczących w targach. Wicepremier Morawiecki rozmawiał m.in. z Brigitte Zypries, minister gospodarki i energii Niemiec oraz z Guntherem Oettingerem, Komisarzem UE ds. Budżetu. Wiceminister rozwoju Jadwiga Emilewicz z Ildefondo Guajardo Villareal, ministrem gospodarki Meksyku. 26 kwietnia zorganizowano tradycyjny wieczór kraju partnerskiego – Polish Country Night.

Stoisko o powierzchni ok. 1,2 tys. m2 było najważniejszym miejscem prezentacji osiągnięć polskiej gospodarki. Znajdowało się w części głównej hali nr 3 kompleksu targowego. Swoją ofertę przedstawiło na nim 10 polskich innowacyjnych firm.

Firmy obecne na stoisku narodowym zaprezentowały: Solaris & Coach S.A. (model tramwaju Solaris Tramino Brunszwik w skali 1:40), Ursus Bus S.A. (hologram elektrycznego samochodu dostawczego Ursus Elvi), Transition Technologies (robot przemysłowy), Saule Technologies (ultra cienkie ogniwa słoneczne na bazie perowskitów), Ekoenergetyka-Polska (mobilna ładowarka do autobusów elektrycznych i wielowyjściowa ładowarka do samochodów elektrycznych), DT Poland (system dla inteligentnej fabryki, który w prosty sposób ukazuje jak montować kable w szafach sterowniczych), Zortrax (nowoczesne drukarki 3D dla przemysłu wraz z materiałami do druku), Medcom (stacjonarna ładowarka do autobusów elektrycznych), H. Cegielski – Poznań S.A. (nowoczesny silnik elektyczny), TMA Automation (urządzenia z zakresu robotyki, automatyki, mechaniki i systemów wizyjnych).

Na polskim stoisku narodowym obecnych było też 8 województw: lubelskie, lubuskie, małopolskie, opolskie, pomorskie, śląskie, świętokrzyskie, zachodniopomorskie, 5 Specjalnych Stref Ekonomicznych (Łódzka SSE, Kostrzyńsko-Słubicka SSE, Wałbrzyska SSE, Mielecka SSE, Tarnobrzeska SSE) oraz Urząd Dozoru Technicznego.

W Hanowerze zaprezentowało się ponadto 20 młodych innowacyjnych firm, które swoją ofertę przedstawiły
w strefie start-upów. Były to 3 firmy - XTPL, HussarTech, Billon Group - laureaci nagrody Ministra Rozwoju i Finansów, oraz NOA Sp. z o.o, ZenCard, Immunity Systems, Husarion, Startup Poland, PickPack, Smarttech, EuroLoop, snowcookie, Nowak Innovations, Omni3D, Reliability Solutions, GeniCore, Hyper Poland, IC Solutions, OneMeter, Nanores.

Będąc tu mogliśmy zaprezentować nasz system digitalizacji danych naprawdę szerokiemu spektrum klientów. Rozmowy z potencjalnymi zagranicznymi partnerami, m.in. z Niemiec, Finlandii, USA utwierdziły nas w przekonaniu, że technologia długopisów IC Pen sprawdzi się również na rynku zagranicznym i że jest to dobry czas, aby zintesyfikować globalną komercjalizację. Weryfkacją tego co robimy jest także to, że wielu kontrahentów chce sprzedawać nasz system za granicą. Rozwiązanie zrobiło wrażenie, a jak wiemy poprzeczka na Hannover Messe jest postawiona wysoko! – powiedział Przemysław Jesionowski, Partner Zaządzający IC Solutions, jednego ze start-upów obecnych w Hanowerze.

 

Targi pozwoliły nam nawiązać szereg kontaktów z nowymi potencjalnymi partnerami oraz podtrzymać relacje, które już posiadamy. Mieliśmy możliwość zaprezentowania naszych najnowszych rozwiązań z obszaru Internetu rzeczy i rozszerzonej rzeczywistości. W obecności ministra Morawieckiego podpisaliśmy umowę z firmą ABB dotyczącą obszaru nowoczesnego rynku energii oraz systemów remontowych dla przemysłu. Jesteśmy usatysfakcjonowani efektami naszego uczestnictwa w targach Hannover Messe – powiedział Bartłomiej Olejnik, Marketing Specialist, Transition Technologies.

Na targach zaprezentowaliśmy najnowszy drukowany prototyp elastycznego modułu fotowoltaicznego na folii. Cieszył się on bardzo dużym zainteresowaniem przedstawicieli biznesu i rządu, nie tylko z Polski, ale i z wielu innych krajów. Targi pozwoliły nam na bezpośrednie spotkanie i rozmowę z nowymi potencjalnymi partnerami biznesowymi. Już teraz widzimy, że te spotkania przełożą się na kolejne realizowane projekty i przyspieszenie komercjalizacji naszych ogniw słonecznych na bazie perowskitów – powiedział Artur Kupczunas, co-CEO Saule Technologies.

Źródło: MR

Galeria artykułu

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę