Pomimo pandemii KGHM utrzymuje wielkość produkcji

Grupa KGHM Polska Miedź przedstawiła wstępne wyniki produkcyjne i sprzedażowe za marzec 2020 r. Produkcja miedzi płatnej w całej grupie wyniosła 60,4 tys. ton, co oznacza utrzymanie, a nawet nieznaczny wzrost w stosunku do poziomu zanotowanego w analogicznym miesiącu przed rokiem.

Satysfakcjonujące wyniki produkcji górniczej raportuje także spółka KGHM Polska Miedź. W marcu wyprodukowała miedź i srebro w koncentracie na podobnych poziomach w porównaniu do ubiegłego roku (produkcja miedzi w koncentracie wyniosła 34,3 tys. ton a srebra 106,8 ton).

Stan epidemii niewątpliwie wpływa na globalną gospodarkę i sytuację polskich firm. KGHM, dzięki wprowadzonym procedurom i dodatkowym zabezpieczeniom, pracuje bez zakłóceń i możemy się dziś pochwalić dobrą kondycją. Wiemy, że to dopiero pierwsza wygrana bitwa, a wiele kolejnych przed nami. Nasze działania potwierdzają jednak, że przyjęta strategia sprawdza się, również w tym trudnym czasie – powiedział Marcin Chludziński, prezes zarządu KGHM Polska Miedź.

Wysoki poziom produkcji srebra sprawia, że KGHM awansuje w światowych rankingach. Miedziowy gigant został wiceliderem w produkcji tego kruszcu w opublikowanym 22 kwietnia raporcie World Silver Survey 2020.

KGHM Polska Miedź wraz ze spółkami z Grupy Kapitałowej reaguje na sytuację epidemiczną w kraju. Uczestniczy, na zlecenie Rządu, w sprowadzaniu do Polski z Chin sprzętu medycznego do walki z koronawirusem. Działania, organizowane przez KGHM, finansowane przez agencje rządowe, nie mają wpływu na parametry finansowe i operacyjne KGHM. Z kolei do szpitali i sztabów kryzysowych trafia produkowany przez spółkę z Grupy Kapitałowej, KGHM NITROERG, płyn biobójczy oraz maseczki szyte w KGHM ZANAM, a Fundacja KGHM ze swojego budżetu wspiera zakupy sprzętu medycznego.

Źródło: KGHM

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę