Promotech inwestuje w „córkę” i maszyny

Nowy zakład w Łapach, nowe maszyny i modernizacja pomieszczeń w siedzibie spółki w Białymstoku – to kolejne inwestycje Promotechu.
 

O trzy nowe centra frezarskie CNC oraz tokarkę narzędziową wzbogacił się ostatnio Promotech, producent i eksporter narzędzi oraz automatów spawalniczych. Na inwestycje w park maszynowy spółka wydała w tym roku ok. 2 mln zł z własnych środków. Centra są w trakcie rozruchu.

- To dwa centra frezarskie pionowe i jedno poziome, dwupaletowe najnowszej wersji firmy Mazak, które pozwolą na zwiększenie efektywności przy produkcji wiertarek serii PRO – mówi Artur Zawadzki, dyrektor produkcji Promotechu. – Maszyny zostały wyposażone w system szybkiej wymiany oprzyrządowania, co pozwoli na znaczącą redukcję czasu przystosowania maszyny do produkcji innego detalu.

Z kolei manualna frezarka narzędziowa dotrze do Promotechu na przełomie czerwca oraz lipca i będzie wykorzystana przy produkcji prototypów.

Spółka inwestuje też w dalszą modernizację infrastruktury w siedzibie firmy w Białymstoku, a także w nową siedzibę zakładu w Promotechu KM w Łapach.

Zmodernizowano pomieszczenia w dziale handlowym oraz części pomieszczeń w najstarszym budynku firmy. Podczas dwutygodniowej przerwy urlopowej na przełomie lipca i sierpnia odbędzie się całkowita modernizacja pomieszczeń sanitarnych w szatni męskiej.

Zarząd inwestuje także w ludzi - od 1 kwietnia godzinowi pracownicy produkcyjni otrzymali kilkuprocentową podwyżkę płac.

Z kolei spółka-córka Promotechu w Łapach zmieni lokalizację. Oddział zostanie przeniesiony na nową działkę przy ul. Harcerskiej, której zakup ma być sfinalizowany do końca czerwca.  

- Inwestycja będzie polegała na wybudowaniu zakładu produkcyjnego z częścią produkcyjną i socjalno-biurową o łącznej powierzchni około 5300 m2 wraz z przynależną infrastrukturą – mówi Karol Zadykowicz, prezes Promotechu KM. - Realizacja inwestycji będzie podzielona na dwa etapy ze względu na bieżące potrzeby przedsiębiorstwa oraz możliwości finansowania. Budowa rozpocznie się jeszcze w tym roku, a zakończona będzie w 2015.

Jak podkreśla prezes Zadykowicz, strategia rozszerzenia produkcji o części do maszyn rolniczych dla zachodnich kontrahentów w łapskim oddziale przyniosła rezultaty. W roku 2013, w stosunku do poprzedniego, sprzedaż zakładu wzrosła o blisko 4% do poziomu 9,2 mln zł. Zysk brutto wyniósł ponad 722 tys. zł, a rentowność brutto – 8,3%.

www.pl.promotech.eu

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę