Promotech otwiera spółki w Indiach i Emiratach Arabskich

Promotech

Dwie spółki-córki – w Delhi i w Dubaju – uruchomił białostocki Promotech. Ich zadaniem jest m.in. rozbudowa sieci i wzrost sprzedaży maszyn w tamtych regionach świata. 

Dwa nowe podmioty – Promotech Fabrication Machines Private Limited w Delhi oraz Promotech Middle East w Dubaju zostały zarejestrowane w lutym i już rozpoczęły swoją aktywność na rynkach.

Indyjski przyczółek Promotechu

Do inwestycji w Indiach Promotech przygotowywał się od kilku lat.

Obserwowaliśmy rynek, prowadziliśmy rozmowy z kilkoma dystrybutorami naszych maszyn w Indiach, jednocześnie cały czas współpracując z naszym tamtejszym importerem, którego wyniki są od lat wręcz fantastyczne – opowiada Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. handlu Promotechu.

Ostatecznie wybór lokalizacji padł na Delhi, a jednym z powodów utworzenia spółki była potrzeba wypromowania na tym rynku nowych wyrobów.

Obecnie w Delhi funkcjonuje biuro handlowe spółki i niewielki magazyn. Pod koniec kwietnia dotrze tam pierwsza dostawa maszyn z Polski - głównie wózków spawalniczych, ukosowarek, puncherów, wiertarek do szyn kolejowych, narzędzi i części zamiennych. Według Promotechu rynek indyjski zyskuje na znaczeniu i obecnie wychodzi z cienia Chin, ze względu na wielkość i tempo rozwoju gospodarki.

Nieplanowana spółka-córka w Emiratach

Zwiększenie sprzedaży maszyn i udziału w rynku, to zadanie Promotech Middle East – nowego podmiotu, utworzonego w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Początkowo polski eksporter, zaangażowany w organizację spółki w Indiach, nie planował inwestycji kapitałowej na terenie Emiratów.

– Jednak nasze sprawy na tym rynku tak się potoczyły, że już na początku tego roku musieliśmy podjąć odważną decyzje o otwarciu własnej firmy również tam – opowiada Bohdan Zaleski. – Nasz dotychczasowy dystrybutor zajmuje się od tego roku sprzedażą wybranych maszyn na rynku ZEA. Natomiast nasza spółka-córka będzie sprzedawała tam pozostały nasz asortyment - głównie duże systemy do automatyzacji spawania - CNC.

Prócz tego, najważniejszym zadaniem nowego podmiotu będzie rozwój sieci sprzedaży w pozostałych krajach Półwyspu Arabskiego takich jak: Kuwejt, Arabia Saudyjska, Katar, Oman. 

Tak jak w Indiach, również w Dubaju obecnie funkcjonuje biuro handlowe spółki i magazyn, koordynowane przez handlowca - managera firmy.

Źródło: Promotech

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę