Przycisk „Zaloguj z Apple” w innej lokalizacji

pixabay

Apple powiadomił deweloperów, którzy chcą oferować swoje aplikacje w App Store, że nowy przycisk logowania za pomocą konta Apple trzeba będzie wyróżnić na tle konkurencji. Powinien się znajdować powyżej opcji oferowanych przez Facebooka i Google, będzie też obowiązkowy w wypadku aplikacji umożliwiających logowanie za pomocą zewnętrznych platform.

Nowy wariant

Opcja „Zaloguj z Apple” została zapowiedziana przez Apple na niedawnej konferencji WWDC, na której koncern zaprezentował nowy mobilny system operacyjny iOS 13. Funkcja ta ma działać w aplikacjach na podobnych zasadach, jak obecnie pozwalają na to Facebook czy Google. Użytkownik, aby zalogować się lub zarejestrować w konkretnej aplikacji, nie musi wpisywać swoich danych, wystarczy, że wykorzysta do tego konto posiadane na Facebooku, Google czy Twitterze. Dzięki temu unika się procesu ręcznego wpisywania swoich danych oraz ustalania loginu i hasła.

Według informacji przedstawionych przez Apple nowe rozwiązanie będzie oferowało interesującą opcję losowego doboru adresu e-mail, którego użytkownik może użyć podczas rejestracji w aplikacji. Dzięki temu nie będzie otrzymywał na swoje prawdziwe konto pocztowe ewentualnych powiadomień i materiałów promocyjnych pochodzących z aplikacji. Nowy przycisk zostanie wprowadzony w sklepie App Store w aplikacjach przeznaczonych na iPhone’y i iPady, jednak na razie termin jego udostępnienia nie jest znany. Jednak Apple już teraz powiadomił deweloperów aplikacji obecnych w App Store o swoich oczekiwaniach związanych z „Zaloguj z Apple”.

Wyróżnione miejsce

Jak informuje Reuters, Apple w swoich zaleceniach dla deweloperów zastrzegł, że pochodzący od niego przycisk logowania powinien znajdować się w wyróżnionym miejscu i powyżej przycisków pochodzących od Facebooka i Google. W ten sposób chce nakłonić swoich użytkowników, aby w pierwszej kolejności korzystali z jego platformy do logowania i rejestracji w wybranych aplikacjach.

Apple wymaga także, by deweloperzy aplikacji, w których zostały zamieszczone przyciski logowania pochodzące od zewnętrznych firm, oferowali w nich także przycisk „Zaloguj z Apple”. Koncern nie mówi tego wprost, ale może się zdarzyć, że deweloperzy, którzy nie zastosują się do oczekiwań Apple, zostaną zablokowani w App Store. 

Źródło: Wirtualnemedia

 

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę