Rafako celuje w rynek azjatycki

Rafako

Firma Rafako bierze udział w konferencji i targach Asia Power Week. W trakcie wydarzenia raciborska spółka zaprezentowała swoje technologie i przeprowadziła szereg rozmów z przedstawicielami azjatyckiej branży energetycznej. Obecnie Azja to nowy kierunek działań Rafako. Pierwsze efekty są już widoczne.

Bezpieczeństwo, czyli zapewnienie dostaw energii dla rozwoju gospodarczego oraz zrównoważony rozwój energetyki to najważniejsze wyzwania dla Królestwa Tajlandii – podkreślił General Surasak Srisak, Minister Energii w rządzie Tajlandii w trakcie Asia Power Week – jednej z najważniejszych na świecie konferencji i targów poświęconych branży energetycznej. Jednym z uczestników spotkania było Rafako, dla której to firmy rynek azjatycki jest jednym z nowych kierunków działalności firmy.

Gromadząc ponad 8 000 delegatów i uczestników z niemal 90 krajów całego świata, Asia Power Week to ważne branżowe wydarzenie, w trakcie którego spotykają się liderzy i wykonawcy światowego sektora energetycznego. Asia Power Week odbyło się w dniach 19-21 września w Bangkoku. W tym roku wydarzenie obchodziło swoje 25-lecie.

Polski sektor energetyczny znacząco się kurczy. W Azji w życie wchodzą nowe przepisy związane z instalacjami ochrony środowiska oraz wdrażane są plany rozwoju energetyki. W rezultacie czego, Rafako postanowiło rozwijać się na rynkach, na których od dawna nie było obecne (np. Indie) lub do tej pory nie było obecne (np. Indonezja, Wietnam). Stąd pojawił się rynek azjatycki jako szansa na sprzedaż usług i produktów Rafako – wyjaśnia Jakub Sitek, dyrektor ds. relacji z klientami w Rafako.

Pierwsze efekty są już widoczne, bowiem konsorcjum Rafako wraz z indonezyjskim partnerem wybrane zostało jako najlepszy oferent w przetargu na budowę dwóch bloków energetycznych opalanych węglem, na indonezyjskiej wyspie Lombok. – Wystartowaliśmy w konsorcjum z firmą azjatycką, spełniliśmy wymogi przetargu i ostatecznie wygraliśmy. Warto wspomnieć, że dotychczas we wszystkich projektach na tych rynkach uczestniczyły głównie firmy chińskie, japońskie, indonezyjskie oraz czy też inne międzynarodowe koncerny. My dzięki temu przetargowi zostaliśmy zauważeni – powiedział Jakub Sitek.

W trakcie trzech dni konferencji omawiano bieżące kwestie i problemy związane z energetyką. Przedstawiciele światowych rządów oraz firm branżowych spotykali się w celu zbadania obecnych i przyszłych wyzwań dla azjatyckiego sektora energetycznego.

Odwiedzili nas przedstawiciele wielu firm, często konkurencyjnych, chcących nawiązać współpracę przy realizacji projektów. Przetarg w Indonezji otworzył nam drzwi na rynek azjatycki, a w planach są kolejne projekty, tym razem na bloki o jeszcze większej mocy – dodał J. Sitek, wyjaśniając, że oferta firmy jest korzystniejsza niż ta przedstawiana przez pozostałe przedsiębiorstwa. – Bardzo dobre produkty posiadają np. firmy japońskie, tylko, że znacznie droższe. Nasze usługi są równie dobre, a zarazem konkurencyjne cenowo. Dzięki temu jesteśmy atrakcyjni dla rynków w Azji.

 Kolejnym dużym atutem raciborskiej spółki jest posiadanie gotowych funduszy na realizację inwestycji eksportowych. – Obecnie Rafako oferuje klientom zagranicznym realizację projektów energetycznych wraz z ich finansowaniem ze środków krajowych. Uważam, że jest to niezwykle atrakcyjne, a przede wszystkim korzystne rozwiązanie dla naszych potencjalnych klientów – zaznaczył J. Sitek.

Uwaga RAFAKO S.A. skoncentrowana jest obecnie na Indonezji, która ma ambicje by zapewnić energię elektryczną wszystkim odbiorcom w kraju. – Energia ta ma być czysta, niezawodna i tania. Jeśli chodzi o węgiel, to kraj ten posiada zasoby 32 miliardów ton węgla. Rządowa polityka energetyczna zakłada wykorzystywanie najnowocześniejszych technologii jego spalania tzw. HELE (high efficiency low emission), szczególnie w dojrzałych krajowych systemach energetycznych, np. na Jawie czy na Sumatrze. Ważnym kryterium podstawy energetyki krajowej jest bezpieczeństwo rezerw paliwowych. W celu zapewnienia rosnącego zapotrzebowania na energię przy jednoczesnej redukcji emisji CO2, w planach jest również rozwój energetyki odnawialnej. Dla nas jako firmy oferującej przede wszystkim kompletne rozwiązania w zakresie energetyki opartej o paliwa kopalne i biomasę, jest to więc rynek bardzo atrakcyjny – powiedział na koniec Piotr Karaś, dyrektor biura marketingu Rafako.

Źródło: Rafako

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę