RAFAMET wspiera rozwój najszybszych kolei świata

Pod koniec stycznia br. Fabryka Obrabiarek "RAFAMET" S.A. zawarła kontrakt z klientem z Chin na dostawę tokarki kołowej z napędem ciernym.

W ostatnich latach w Chinach realizowany jest bardzo ambitny plan rozbudowy infrastruktury kolejowej. Sieć połączeń kolejowych ma zostać powiększona z obecnych 86 tys. do 120 tys. kilometrów w 2012 roku, w tym istnieje już ponad 7 tys. szybkich linii z planowanych 42 linii superszybkiej kolei o łącznej długości 16 tys. km mających powstać do 2020 roku. Do Kolei Chińskich należą również dwa ostatnie rekordy prędkości przejazdu pociągu kołowego po szynach. Jeden z nich zanotowano w grudniu zeszłego roku, kiedy to jeden z pojazdów wyprodukowanych przez klienta Fabryki Obrabiarek "RAFAMET" S.A., firmę CSR Sifang Locomotive and Rolling Stock Co., Ltd. mknął z prędkością 486,1 km/godz.  

- Przedmiotem umowy jest dostawa i montaż tokarki kołowej UFB 125 N z napędem ciernym. To już trzeci kontrakt zawarty z tym klientem, a drugi na tokarkę dla szybkich kolei. Podobna maszyna została oddana do użytku w 2009 roku. Obrabiarka zakontraktowana w styczniu tego roku ma nieco inne wyposażenie. Planowana dostawa do portu chińskiego ma nastąpić pod koniec września tego roku - mówi Krzysztof Pestkowski, odpowiedzialny za rynki dalekowschodnie kierownik sprzedaży w RAFAMET S.A.

Znaczący wpływ na wybór oferty producenta z Kuźni Raciborskiej miał fakt, że podobna tokarka już pracuje u tego klienta. - Użytkownik jest zadowolony z działania maszyny oraz naszego serwisu. Zawsze staramy się szybko reagować na potrzeby klienta, nawet jeśli upłynął już okres gwarancji. Do tej pory nie było żadnych poważnych usterek, a maszyna pracuje praktycznie bez przerw - wyjaśnia Krzysztof Pestkowski. O zaufaniu do firmy RAFAMET może świadczyć również to, że klient zrezygnował z udziału w jej odbiorze wstępnym przed wysyłką z Kuźni Raciborskiej.

- RAFAMET stara się również o kolejne kontrakty na tokarki kolejowe, ale - jak przyznaje kierownik sprzedaży - na tym wymagającym rynku mamy do czynienia z wyjątkowo silną lokalną konkurencją, której wyroby są bardzo tanie. Istnieją warsztaty kolejowe zajmujące się naprawą zestawów, które preferują tańszy, chiński produkt. Część firm jest jednak zobligowana do zakupów produktów najwyższej jakości. Wtedy rozpisywane są przetargi międzynarodowe, w których przede wszystkim stawia się na jakość. Bierzemy udział w tych przetargach konkurując ze światową czołówką. I, jak widać, wygrywamy - mówi Krzysztof Pestkowski.

Koleje dużych prędkości są przyszłością przewozów pasażerskich w wielu krajach. Chociaż w Polsce są dopiero w fazie projektowania, RAFAMET od kilku już lat ma i ciągle rozwija myśl technologiczną, która może wesprzeć rozwój tego typu transportu także w naszym kraju.

Więcej na: www.rafamet.com.pl

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę