Rekordowy Tajwan na targach EMO 2019

TAITRA

Ponad 230 producentów maszyn z Tajwanu zaprezentowało swoje innowacyjne rozwiązania na targach EMO w Hanowerze. Tym samym Tajwan był jednym z wiodących państw na najważniejszej światowej wystawie poświęconej obróbce metali.

W tym roku dołączyło do nas jeszcze więcej firm. Jesteśmy małym krajem, ale wysłaliśmy do Hanoweru bardzo liczną delegację – nie krył zadowolenia Walter M.S. Yeh, prezes i CEO Tajwańskiej Rady Rozwoju Handlu Zagranicznego (TAITRA).

W tym roku Tajwan był najliczniej reprezentowanym krajem spoza Europy na EMO. Pod względem liczby wystawców (239) uplasował się na drugim miejscu, zaraz za gospodarzem – Niemcami. Natomiast pod względem powierzchni wystawienniczej zajął trzecie miejsce (21,052 m2).

 

Rekordowy Tajwan na targach EMO 2019 zdjęcie w treści artykułuRekordowy Tajwan na targach EMO 2019 zdjęcie w treści artykułu
Tajwan wspiera wiele gałęzi przemysłu, a naszą jakość dostrzegają i doceniają partnerzy. Z tego m.in. powodu jesteśmy czwartym eksporterem maszyn i ich komponentów
na świecie – Walter M.S. Yeh, prezes i CEO Tajwańskiej Rady Rozwoju Handlu Zagranicznego (TAITRA)
Konferencja Tajwańskiej Rady Rozwoju Handlu Zagranicznego (TAITRA) na targach EMO 2019

 

Jesteśmy małym krajem, mniej więcej takiej wielkości jak Szwajcaria, z ok. 23-milionową populacją, ale jednocześnie jesteśmy krajem, który wspiera wiele gałęzi przemysłu i z powodzeniem konkuruje ze światowymi liderami branży – powiedział Walter M.S. Yeh. – Przywiązujemy dużą wagę do jakości, co dostrzegają i doceniają nasi partnerzy. Jesteśmy czwartym eksporterem maszyn i ich komponentów na świecie – dodał.

Średnia wartość eksportu tych rozwiązań w ostatnich latach wynosi 4 mld dolarów. Trafiają one na światowe rynki z sieci liczącej ponad 1 tys. producentów maszyn i ponad 10 tys. dostawców na wcześniejszym etapie produkcji.

 

Konferencja Tajwańskiej Rady Rozwoju Handlu Zagranicznego (TAITRA) na targach EMO 2019È

Rekordowy Tajwan na targach EMO 2019 zdjęcie w treści artykułuRekordowy Tajwan na targach EMO 2019 zdjęcie w treści artykułu
 Konferencja Tajwańskiej Rady Rozwoju Handlu Zagranicznego (TAITRA) na targach EMO 2019

 

Produkcja maszyn i eksportu Tajwanu wzrosła w ostatnich latach o ok. 7–10% w skali roku. W 2018 r. wartość eksportu maszyn z Tajwanu osiągnęła 27,4 mld dolarów, co oznacza wzrost o 7,2%. W 2018 r. wartość eksportu obrabiarek na Tajwanie osiągnęła 3,6 mld dolarów, co stanowi wzrost o 9,5%. W pierwszej połowie tego roku zanotowaliśmy kilkuprocentowy spadek, ale wpływ na to miała wojna handlowa między Chinami a USA, która spowodowała duże szkody w naszym przemyśle maszynowym. W przyszłość spoglądamy jednak z optymizmem – mówi Ko Pa-Hsi, prezes Tajwańskiego Stowarzyszenia Przemysłu Maszynowego (TAMI). – Tajwan ma mocny klaster maszynowy, który jest wspierany przez stronę rządową. W ciągu kilku najbliższych lat będziemy wzmacniać zamówienia na wysokiej klasy maszyny oraz inteligentne, zautomatyzowane urządzenia produkcyjne.

To ważna deklaracja, ponieważ tajwańskie maszyny i ich akcesoria uchodziły dotąd za rozwiązania tańsze od swoich odpowiedników z Europy czy Japonii i głównie ze względu na stosunkowo dobry stosunek ceny do jakości były w stanie nawiązać z nimi konkurencję. Teraz chcą się kojarzyć przede wszystkim z nowoczesnymi i zaawansowanymi technologiami. Hasło przewodnie Tajwanu na targach EMO – „Taiwan’s smart manufacturing” (Tajwańska inteligentna produkcja) – najlepiej oddaje kierunek, w jakim podążają tamtejsi producenci.

Inteligentna produkcja

To podejście było widoczne w ofertach tajwańskich firm prezentowanych na hanowerskich targach, wśród których można było spotkać wielu czołowych producentów obrabiarek, np.: FFG, Victor Taichung, Tongtai, Hiwin, Goodway, LITZ, YCM, FEMCO, WELE, Hartford, Dahlih czy CHMER.

 

Rekordowy Tajwan na targach EMO 2019 zdjęcie w treści artykułuRekordowy Tajwan na targach EMO 2019 zdjęcie w treści artykułu

 

Aby pozostać konkurencyjnymi, tajwańscy producenci zaczęli sięgać po rozwiązania z obszaru inteligentnej produkcji. Prezentowane przez nich innowacje obejmowały inteligentne obrabiarki, tokarki i frezarki kombinowane, fabryki smart, w pełni zautomatyzowane linie produkcyjne, inteligentne zarządzanie, sztuczną inteligencję oraz wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość, czyli wszystko, co charakterystyczne dla Przemysłu 4.0.

W Hanowerze możemy spotkać kluczowych odbiorców obrabiarek na rynku europejskim. Chcieliśmy przybliżyć im nasze najnowsze rozwiązania w zakresie wysokiej klasy narzędzi, personalizacji i inteligentnej automatyzacji, tak by zwiększyć liczbę zamówień z tej części globu – przyznał Haung Minghe, prezes Victor Taichung.

 

Rekordowy Tajwan na targach EMO 2019 zdjęcie w treści artykułuRekordowy Tajwan na targach EMO 2019 zdjęcie w treści artykułu
Rekordowy Tajwan na targach EMO 2019 zdjęcie w treści artykułuRekordowy Tajwan na targach EMO 2019 zdjęcie w treści artykułu

 

Internet rzeczy oraz wymiana danych i komunikowanie między maszynami odgrywają coraz większą rolę w globalnym sektorze produkcyjnym. To już nie tylko hasło, ale kierunek, w jakim musimy podążać, by zachować konkurencyjność – zaznaczył natomiast Jerry Chen, asystent ds. zarządzania w Accutex.

Największe wrażenie robiła oferta FFG, która wypełniła całą halę 14. Zaprezentowano w niej 37 maszyn i 50 baz produkcyjnych na całym świecie oraz inteligentne rozwiązania produkcyjne zintegrowane z przyszłymi aplikacjami sieciowymi 5G dla różnych branż, w tym motoryzacyjnej, lotniczej, kolejowej i elektronicznej.

Jesteśmy gotowi na nowe wyzwania, jakie niesie ze sobą chociażby przemysł motoryzacyjny. Mam tutaj na myśli elektromobilność. Ale oprócz tego jesteśmy skupieni na branżach lotniczej, medycznej i maszynowej. Przemysł 4.0 to nie jest już sen – podążają za nim nie tylko niemieccy producenci, ale także my. Komunikowanie się maszyn między sobą wynosi przemysł na nowy, wyższy poziom – zaznaczył Andy Hung z FFG. – Mamy nadzieję, że goście, którzy nas odwiedzili w Hanowerze, znaleźli dobre rozwiązania dla swojego biznesu, bo na tym nam zależy – podsumował.

>>Spotkania b2b z tajwańskimi firmami w Warszawie<<

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę