Relacja z VIII Konferencji Lean Camp

Lean Camp

VIII Konferencja Lean Camp odbyła się pod koniec października. W trakcie dwudniowego spotkania można było wysłuchać prelekcji doświadczonych praktyków, uczestniczyć w warsztatach oraz wziąć udział w nowatorskiej formule Open Space.

Lean Capm to organizowane przez Instytut Doskonalenia Produkcji wydarzenie, które tym razem zostało przygotowane w nowatorskiej odsłonie czyli na hali produkcyjnej. Pierwszy dzień konferencji obfitował w liczne wykłady poświęcone różnym zagadnieniom z branży.

Dzień 1:

  • "Poczta Polska na diecie, czyli program Lean Lider" Ewa Rybak, Marcin Kamieński (Poczta Polska),
  • "Seryjnie potrafią wszyscy - jak mierzyć produkcję nieseryjną?" Marek Kamiński (QSG),
  • "Lean Maintenance - warunkiem wstępnym dla pomyślnego producenta/przedsiębiorstwa" Andrzej Kulik,
  • "Tyłek Rambo czy pośladki Jennifer Lopez - trening siły/jędrności w Lean Management" Rafał Setlak (Politechnika Śląska),
  • "Obudź w sobie przywódcę - czyli złote zasady wg. J. Maxwell'a" Kamil Tomala (Leadership & Development Group).


Po zakończonych prelekcjach odbyły się także warsztaty praktyczne o następującej tematyce:

  • "Budowa wewnętrznego zespołu Lean Management",
  • "System, a nie człowiek - szukanie przyczyn za pomocą FTA”,
  • "Rola lidera w projektach lean'owych",
  • "Małe zmiany dla drastycznych postępów w sporcie i firmach",
  • "Lean w usługach od podstaw - wyzwanie?",
  • "Zwiększenie dostępności maszyn i skrócenie czasu realizacji poprzez SMED".


Dzień 2:

Drugi dzień konferencji to przede wszystkim nowatorska formuła Open Space, która umożliwiła uczestnikom bezpośredni wpływ na przebieg wydarzenia, zdobycie dodatkowej wiedzy oraz uzyskanie odpowiedzi na wiele pytań.

W sumie Lean Camp odwiedziło około 200 uczestników zarówno z firm produkcyjnych jak i usługowych. Organizatorzy VIII Konferencji: Lean Camp zapowiedzieli już kolejne wydarzenie związane z tematyką Lean, które odbędzie się 18-19 maja 2016 roku. Wszystkie informacje na bieżąco będą zamieszczane na stronie www.instytutdp.com oraz profilu https://www.facebook.com/InstytutDoskonaleniaProdukcji.

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę