Relacje międzyludzkie a kultura bezpieczeństwa

Raven Media

Najważniejsza zasada w budowaniu kultury bezpieczeństwa to dbałość o relacje międzyludzkie w firmie – przekonywał Paweł Szczepański z QES Consulting podczas kolejnego dnia wykładów i debat ITM Industry Europe. Strefa konferencyjna Salonu Bezpieczeństwo Pracy w Przemyśle cieszyła się dużym zainteresowaniem.

W trakcie konferencji przygotowanej przez Safety Media Paweł Szczepański przekonywał, że to menedżerowie i przełożeni odpowiadają pozytywnie na podniesione kwestie bezpieczeństwa. – Dobrze przełożeni rozumieją, że gdy pracownicy podnoszą kwestię bezpieczeństwa, to jest to kolejna okazja do poprawy. Dzięki temu pozytywnie reagują na pracownika, który poruszył problem i badają go wystarczająco głęboko, aby znaleźć rozwiązanie – mówił.

Jak dowiedzieli się uczestnicy, firmy, które osiągają dobre wyniki w zakresie bezpieczeństwa, również dobrze radzą sobie w biznesie. – Nakłady finansowe na bezpieczeństwo przewyższają znacznie minimalne obligatoryjne koszty związane z bhp – konkludował Paweł Rolewski.

Eksperci byli zgodni, że wszystkie zdarzenia wypadkowe i potencjalnie wypadkowe powinny być zgłaszane i szczegółowo badane. – Nic nie może być zamiatane pod dywan – przestrzegali.

Pośpiech, frustracja, zmęczenie, rutyna – to według kolejnego eksperta Pawła Rolewskiego z SafeStart – główne czynniki wpływające na bezpieczeństwo. Według prelegenta zagrożenia różnią się w zależności od miejsca, jednak podstawowy wzór dojścia do urazu jest podobny. – Rzadko powodem jest brak wiedzy o zagrożeniu lub procedurze – mówił Paweł Rolewski.

Jak dowiedzieli się uczestnicy, aż 97% wypadków spowodowanych jest przez ludzki błąd.

W trakcie konferencji Fabian Biel z Safety Media przekonywał do wdrożenia aplikacji wspierających safety managerów. Konferencję środową zakończyła debata oksfordzka pt. „Bezpieczna eksploatacja maszyn i urządzeń”, przygotowana przez Safety Group J&J. Strefa konferencyjna towarzyszy targom do ostatniego dnia ,czyli 7 czerwca.

Źródło: MTP

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę