Rozmowa z Agnieszką Białas–Piłat, dyrektorem Targów RubPlast EXPO i HAPexpo

©

Udostępnij:

W dniach od 18 do 20 listopada 2009 roku, w sosnowieckim centrum targowo-wystawienniczym Expo Silesia, odbędą  się trzy wystawy branżowe: Targi Hydrauliki Pneumatyki i Automatyki HAPexpo, Targi Przemysłu Tworzyw Sztucznych i Gumy RubPlast EXPO, Międzynarodowe Targi Metod i Narzędzi do Wirtualizacji Procesów WIRTOTECHNOLOGIA. O koncepcji tych imprez, planach i oczekiwaniach Organizatora targów rozmawiamy z Panią Agnieszką Białas-Piłat z Kolporter EXPO.



Magazyn Przemysłowy: W polskim kalendarzu targowym, różnego rodzaju imprez związanych bezpośrednio z automatyką, pneumatyką i hydrauliką, a także z przetwórstwem tworzyw sztucznych jest sporo. Do kogo zatem adresujecie Państwo odbywające się targi HAPexpo oraz po raz drugi RubPlast Expo? W jaki sposób chcecie się wyróżnić? Dlaczego targi te odbywają się razem, czy jest dla nich jakiś wspólny mianownik?



Agnieszka Białas-Piłat: Organizacja w tym samym czasie Targów Przemysłu Tworzyw Sztucznych i Gumy RubPlast EXPO, Targów Hydrauliki, Automatyki i Pneumatyki - HAPexpo oraz dodatkowo Międzynarodowych Targów Metod i Narzędzi do Wirtualizacji Procesów Wirotechnologia, wynika z faktu, że wymienione wyżej branże wzajemne mocno się przenikają i uzupełniają. Dzięki temu możemy zaoferować zwiedzającym atrakcyjny całościowy przegląd rynku. Łączenie uzupełniających się tematów nie jest niczym nowym w branży targowej, co więcej w tym wypadku wpłynie on naszym zdaniem na wzrost atrakcyjności wystawy.

MM: Które branże wykazują największe zainteresowanie tematyką targów? Czy większe jest zainteresowanie ze strony wystawców krajowych czy zagranicznych?

A.B-P.: W przypadku Targów HAPexpo najbardziej zainteresowane są nimi firmy związane z robotyką. Bardzo dobrze pod względem wystawienniczym rokuje też branża automatyki. Na tym tle najsłabiej wygląda branża hydrauliki, ale być może jest to oznaka kryzysu w tej branży? Trudno na dzień dzisiejszy powiedzieć też ilu wystawców zdecyduje się na udział w targach. Prowadzimy rozmowy z największymi firmami z poszczególnych branż. Jeżeli chodzi o Targi RubPlast EXPO, to zainteresowanie nimi jest również duże. Lista naszych wystawców wygląda coraz bardziej atrakcyjnie. Na targach zaprezentują się m.in. takie firmy jak: Wadim Plast, Dospel Plastics, P&F Wartacz, Wichary Technologies, Synventive, Technik Solution i wiele, wiele innych. Zakładam, iż udział w nich weźmie nie mniej niż 100 firm.

MM: Ostatnimi czasy słowo „kryzys" odmieniane jest dosłownie przez wszystkie przypadki. Jak Państwa zdaniem obserwowane spowolnienie gospodarcze wpłynie na liczbę wystawców, zwiedzających i prezentowaną przez nich ofertę? Czy targi branżowe takie jak targi HAPexpo i RubPlast Expo mają w dzisiejszych czasach rację bytu? Co Państwa skłoniło do rozszerzenia oferty o nową imprezę targową właśnie w dobie kryzysu?

A.B-P.: Jeśli chodzi o działania firm w dobie gospodarczego spowolnienia, to spotkać się można z dwoma szkołami. Według pierwszej, w czasach recesji należy ograniczać wydatki, w tym wydatki marketingowe i te przeznaczone na targi, które są pewnym rodzajem dobra luksusowego. Według drugiej szkoły, recesja to właśnie czas, w którym należy się promować i walczyć o klienta, gdyż nie można podcinać gałęzi, na której się siedzi. Wśród współpracujących z nami firm obserwujemy wyraźny podział, co do przyjętej strategii. W branży automatyki zdecydowanie dominuje aktywne podejście do rynku.

Z naszej strony targi zostały pomyślane jako sposób pozyskania nowego klienta, tak aby przy wydatkach na rozsądnym poziomie, firmy mogły nawiązać nowe kontakty i zaistnieć na śląskim rynku. W przemyśle wprowadzane są coraz to nowsze rozwiązania technologiczne, w zakładach przeprowadza się modernizacje, w których znajduje zastosowanie automatyka. Technolodzy i konstruktorzy poszukują więc przede wszystkim informacji na ten temat, a charakter rynku, czyli duże nasycenie zakładami przemysłowymi na południu Polski sprawia, że istnieje olbrzymia potrzeba organizowania tego rodzaju spotkań targowych również tutaj, na Górnym Śląsku.

Udostępnij:

Drukuj



Gerd Knehr




TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również