Rusza ABB Junior Channel

ABB

ABB uruchamia pilotażową serię programów edukacyjno-naukowych dla dzieci i młodzieży – ABB Junior Channel. Dzięki nim najmłodsi mają okazję w przystępny i ciekawy sposób zgłębić wiedzę o nowoczesnych technologiach. Projekt ma na celu popularyzowanie nauki wśród młodzieży wczesnoszkolnej.

Dzieci i młodzież coraz więcej czasu spędzają przed ekranami komputerów, tabletów i smartfonów. Jak więc połączyć ich zamiłowanie do korzystania z nowych technologii i naukę w jednym? ABB we współpracy z łódzkim FabLabem zrealizowała trzy pilotażowe odcinki odkrywające tajniki nauki – działanie i zastosowanie laserów, robotów czy energii słonecznej.

Jako innowacyjna firma technologiczna chcemy pokazywać najmłodszym pasjonujące dziedziny nauki, które są częścią naszego codziennego życia. ABB Junior Channel ma być zachętą dla przyszłych naukowców, którzy będą odkrywali i zmieniali nasz świat – mówi Jacek Pielka, dyrektor ds. komunikacji ABB w Polsce.

W rolę prowadzącego wcielił się Karol Wójcicki, jeden z czołowych popularyzatorów nauki w Polsce, dziennikarz i prezenter telewizyjny. W każdym z odcinków wraz z zespołem młodych naukowców, rozwiązuje zagadki i przeprowadza spektakularne doświadczenia. Każdy składa się z części edukacyjnej, eksperymentów oraz pokazuje, jak domowym sposobem skonstruować własnego robota, stworzyć laserowy labirynt czy sprawdzić oddziaływanie słońca na wytwarzanie ciepła.

Wśród masy bezwartościowych treści w internecie istotne jest eksponowanie filmów, które przyczyniają się do popularyzowania tematów z nauką w tle. Być może staną się one dla młodych ludzi inspiracją na przyszłość, co leży w interesie każdego rodzica – wyjaśnia Karol Wójcicki.

Pilotażowa seria trzech odcinków opublikowana zostanie na kanale Youtube ABB Polska.

Dziś nowe technologie to stały element codzienności naszych dzieci. Stykają się z nimi zarówno w domu, jak i coraz częściej w szkole. Wyjaśnianie otaczającego nas świata przy wykorzystaniu Youtuba, prawdopodobnie najpopularniejszego wśród nich medium internetowego, jest niezwykle ważne – dodaje Wójcicki.

Pierwszy, opublikowany dziś (6.02), odcinek wyjaśnia działanie lasera i jego zastosowanie w domu i w przemyśle. Następne dwa odcinki ukażą się w kolejno 13 i 20 lutego.

Zależy nam, by dzieci już od najmłodszych lat „zarażały” się pasją do nauki i podążały tą ścieżką na kolejnych szczeblach edukacji. W XXI wieku stale rośnie zapotrzebowanie na inżynierów i nauki ścisłe, które są przyszłością światowego rynku pracy – podsumowuje Jacek Pielka.

Źródło: ABB

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę