Schneider Electric i Microsoft będą tworzyć otwarte aplikacje IoT

Schneider Electric

Schneider Electric w ramach strategicznej współpracy z firmą Microsoft przyspieszą tworzenie otwartych aplikacji działających w chmurze, które wykorzystują pełny zakres możliwości chmury Azure oraz funkcje nowej generacji, takie jak rzeczywistość rozszerzona i wirtualna. Nowe rozwiązania pozwolą zwiększyć wydajność i produktywność oraz usprawnić procesy podejmowania decyzji firmom z wielu branż.

Współpraca między dwoma liderami branży przyspieszy udostępnianie rozwiązań działających w chmurze oraz rozwiązań Internetu rzeczy przeznaczonych dla wszystkich segmentów użytkowników końcowych produktów firmy Schneider Electric. Microsoft ma doświadczenie w dziedzinie technologii przetwarzania w chmurze, natomiast Schneider Electric ― w zarządzaniu energią elektryczną, zakładami przemysłowym, maszynami, budynkami, centrami przetwarzania danych oraz sieciami energetycznymi. Wspólna oferta obu firm pozwoli przedsiębiorstwom z różnych segmentów rynku wykorzystać technologię Internetu rzeczy w sposób zapewniający przewagę nad konkurencją. Obejmuje ona zarówno dostępne już aplikacje działające w chmurze, które umożliwiają optymalizację elektrowni, budynków, pracy i zasobów, jak również aplikacje, które są dopiero tworzone i zostaną udostępnione jeszcze w tym roku lub w przyszłości.

Efektywne połączenie oprogramowania Azure i Schneider Electric pozwala już niektórym klientom na wykorzystanie wielkich zbiorów danych (Big Data) w praktyce. Jednym z takich klientów jest hrabstwo Seminole na Florydzie. Nowe rozwiązanie umożliwiło kierownikom i operatorom miejscowego przedsiębiorstwa wodociągowego wyświetlanie danych na urządzeniach mobilnych, a także otrzymywanie informacji operacyjnych o znaczeniu krytycznym w ciągu kilku minut. Dzięki temu władze hrabstwa znacznie zwiększyły swoją zdolność do zapewnienia bezpieczeństwa wody pitnej ponad 440 tysiącom mieszkańców.

- Łącząc mocne strony obu firm, pomagamy klientom wykorzystać Internet rzeczy do dostarczania nowych potrzebnych danych i tworzeniu z nich użytecznych informacji, a tym samym przeprowadzaniu cyfrowej transformacji. Dzięki temu firmy osiągają wymierne korzyści i lepsze wyniki biznesowe - powiedział Cyril Perducat, wiceprezes ds. Internetu Rzeczy i Cyfrowej Transformacji w firmie Schneider Electric.

Architektura EcoStruxure jest oparta na otwartym modelu zgodnym ze standardami oraz mocy obliczeniowej platformy Azure. Zapewni ona przedsiębiorstwom przemysłowym zaawansowane, łatwe do zintegrowania rozwiązania analityczne, serwisowe i szkoleniowe, a operatorom ― nowe funkcje rzeczywistości połączonej, które poszerzają świat fizyczny o treści cyfrowe i interaktywne hologramy.

Schneider Electric będzie nadal wbudowywać technologię HoloLens firmy Microsoft w swoje rozwiązania SimSci Suite i Enterprise Asset Management, aby wprowadzić funkcje rzeczywistości połaczonej w produktach służących do konserwacji systemów przemysłowych, oceny zasobów i przeprowadzania szkoleń. Technologia ta, dostępna na platformie EcoStruxure for Industry firmy Schneider Electric, znacznie zwiększa bezpieczeństwo pracowników i wydajność zasobów. Polepsza również rezultaty szkoleń dzięki immersji, tj. zagłębieniu się w środowisko generowane komputerowo. Przed podjęciem działań w świecie rzeczywistym pracownicy mają do czynienia z sytuacjami i środowiskami interaktywnymi i symulacyjnymi, które pomagają im w podejmowaniu decyzji operacyjnych i analizowaniu procesów. Znacznie przyspiesza to zdobywanie nowych kompetencji, eliminuje kosztowne błędy popełniane w świecie rzeczywistym oraz ułatwia prewencyjny serwis i konserwację.

Schneider Electric i Microsoft od dawna współpracują ze sobą w dziedzinie zaawansowanych rozwiązań analitycznych. Ich współpraca jest elementem strategii firmy Schneider Electric, która przewiduje zbudowanie środowiska partnerów będących liderami branży w celu wspólnego tworzenia i rozwijania rozwiązań opartych na architekturze EcoStruxure.

Źródło: Schneider Electric

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę