Sensory MICROmote® firmy Balluff

Zminiaturyzowane sensory fotoelektryczne MICROmote firmy Balluff z odseparowanym elektronicznym blokiem przetwarzania sygnału zapewniają doskonałe parametry optyczne przy małej objętości dzięki wykorzystaniu do ich produkcji miniaturowych diod LED, fotodiod i fototranzystorów. Do produkcji tych elementów firma Balluff opracowała i opatentowała specjalny proces technologiczny, pozwalający na osiągnięcie dużej precyzji optycznej.


Sensory MICROmote nadają się doskonale do zastosowań w małych przestrzeniach instalacyjnych oraz na ruchomych częściach maszyn i chwytakach robotów, gdzie niezbędna jest dodatkowo mała masa komponentów.

Te odporne mechanicznie elementy są zamykane w metalowych obudowach i współpracują z zewnętrznym wzmacniaczem, który może być umieszczony poza strefą pracy. Kable elektryczne o dużej elastyczności zapewniają bezpieczne przesyłanie sygnałów z sensora między głowicą, w której jest on zamocowany i wzmacniaczem. Dzięki temu elementy te mogą stanowić alternatywę dla światłowodów. Dodatkową zaletą są ergonomicznie umieszczone wskaźniki i elementy operacyjne wzmacniacza.

Głowice sensorów fotoelektrycznych o wymiarach zaledwie kilku milimetrów nie tylko cechują się znakomitymi parametrami technicznymi, ale też oferują inne cechy mogące zadecydować o ich sukcesie rynkowym. Dzięki wprowadzeniu systemu modułowego, użytkownicy mogą szybko i tanio stworzyć pożądaną implementację. Nie ma znaczenia, czy w danym zastosowaniu wykrywa się drobne elementy, identyfikuje i zlicza obiekty czy też mierzy poziom napełnienia zbiornika pieniącą się cieczą.

W ofercie dostępne są sensory dyfuzyjne, through-beam, próżniowe, kamertonowe, jak również precyzyjne sensory rurowe wykorzystywane m.in. do wykrywania płynów i bąbli.

www.balluff.pl

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę