Silniki i napędy firmy Emerson unowocześniają pracę producenta szampana

Nicolas Feuillatte, uznany na świecie producent szampana, wybrał rozwiązania Emerson Industrial Automation, aby unowocześnić pracę linii butelkowania.

Centre Vinicole - Champagne Nicolas Feuillatte (CV-CNF) to związek czołowych producentów szampana. Skupia 80 spółdzielni i reprezentuje interesy ponad 5000 plantatorów winorośli. Zakład w Chouilly w regionie Marny jest jednym z najbardziej zautomatyzowanych obiektów tego typu, w którym pracuje 235 osób, z czego połowa przy produkcji. Firma produkuje 23 milionów butelek rocznie, co czyni ją jedną z największych producentów szampana na świecie.

W pierwszym etapie trzeba było wymienić układ napędowy przenośnika. Znajduje się on na początku linii i precyzyjnie rozmieszcza puste butelki przed czyszczeniem i napełnianiem. Butelki są ładowane na przenośnik z palet 1200 x 1200, a następnie podnoszone w rzędach od 4 do 12 sztuk (zależnie od ich wielkości) na przenośnik prostopadły.

Istniejący układ napędu składał się z regulatora automatycznego, regulatora wyrównawczego, falownika oraz silnika. W rozwiązaniu Emerson nie było potrzeby stosowania regulatora wyrównawczego co zdecydowanie uprościło układ. Składa się on z falownika Unidrive M700 połączonego z serwoprzekładnią o małym luzie DYNABLOC Pjn1102. Pozwala to uzyskać wysoką tolerancję na przeciążenia, wytrzymałość i doskonałą precyzję.

Do napędu Unidrive M dodano opcjonalny moduł sterownika Emerson MCi200, odpowiadający za pozycjonowanie. Napęd Unidrive M700 jest dostosowany szczególnie do tego rodzaju zastosowań z czasem cyklu 250 µs, komunikacją w czasie rzeczywistym przez połączenie Ethernet oraz ze zintegrowanym sterownikiem PLC do kontrolowania sekwencji ruchów.

Źródło: Mepax

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę