Stihl zwiększa liczbę punktów dilerskich i sprzedaż urządzeń

Firma z roku na rok zwiększa liczbę punktów sprzedaży w Polsce mimo konkurencji ze strony sieciowych sklepów wielkopowierzchniowych, które sprzedają dużo tańsze urządzenia, najczęściej pochodzące z Chin. W strukturze przychodów firmy rośnie udział urządzeń akumulatorowych.

Obok pilarek spalinowych sprzedajemy także kosy mechaniczne oraz urządzenia do pielęgnacji zieleni, takie jak dmuchawy spalinowe czy odkurzacze ogrodowe – wymienia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Mariusz Walter, kierownik działu marketingu i sprzedaży w polskiej spółce firmy Stihl. – Oprócz tego w ofercie mamy narzędzia budowlane, jak np. przecinarki, a od kilku lat coraz większy udział w sprzedaży mają urządzenia akumulatorowe – dodaje.

Obecnie Stihl jest liderem na rynku urządzeń do pielęgnacji parku, lasu i ogrodu w Polsce. Według badań ARC Rynek niemiecki koncern jest w Polsce najbardziej znaną marką ogrodniczą. Następną firmą jest Husqvarna, a na trzecim miejscu plasuje się Bosch.

Stihl w Polsce ma sieć około 700 autoryzowanych dilerów. Jak przekonuje Mariusz Walter każdego roku przybywa kilka kolejnych. Od kilku lat coraz większy udział w sprzedaży produktów Stihl zajmują wyroby z akumulatorami.

Myślę, że urządzenia akumulatorowe to będą te produkty, których sprzedaż będzie znacząco rosnąć w najbliższych latach, zarówno pilarki z napędem akumulatorowym, kosy mechaniczne z napędem akumulatorowym, jak i wiele innych urządzeń, choćby kosiarki do trawy – twierdzi Mariusz Walter. – System ten polega na tym, że wystarczy nam tylko jeden akumulator i dowolna ilość urządzeń może na tym jednym akumulatorze pracować – dodaje.

Jak podkreśla, w Polsce dla firmy największą konkurencją pozostają wielkopowierzchniowe sieciowe sklepy, które również oferują sprzedaż urządzeń do pielęgnacji parków, pasów i ogrodów. Jak zaznacza Walter, w tych miejscach najczęściej sprzedawane są tańsze produkty, które pochodzą z rynku chińskiego. Mimo to w ubiegłym roku cały koncern osiągnął rekordowe obroty niemal 3 mld euro, z czego prawie 90 proc. wypracowano poza granicami Niemiec.

Źródło: Newseria.pl

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę