System BCS Polska wdrożony w firmie Velkom

Preview
BCS POLSKA
Reklama
Reklama

Na przełomie roku 2010/2011 w firmie Velkom s.c. wdrożony został system zarządzania magazynem BCS Polska.

Firma Velkom s.c. oferuje kompleksowe zaplecze logistyczne dla firm zajmujących się dystrybucją towarów do dekoracji wnętrz. W 2002 roku spółka wybudowała nowoczesny magazyn usytuowany w Przybysławicach przy szosie Warszawa - Lublin, w którym na przełomie roku 2010/2011 został wdrożony system zarządzania magazynem BCS Polska.

Reklama

Celem wdrożenia systemu magazynowego było wsparcie procesów logistycznych zachodzących na terenie magazynu firmy Velkom i związanych z obsługa logistyczną firm trzecich, a w szczególności wyeliminowanie pomyłek w identyfikacji towarów podczas kompletacji, śledzenie numerów partii produkcyjnych, zarządzanie przestrzenią magazynową, likwidacja dokumentów papierowych w obsłudze magazynu oraz udostępnienie wybranych informacji zewnętrznym kontrahentom za pomocą internetowej platformy B2B.

System wdrożony w firmie Velkom to wersja systemu magazynowego BCS Polska przystosowana do obsługi magazynów drobnicowych (dystrybucyjnych), gdzie towary składowane są w opakowaniach lub luzem, bez potrzeby budowania jednostek logistycznych. Rozwiązanie to udostępnia obsługę wszystkich wymaganych procesów magazynowych (dostawy, kompletacja, wysyłki, inwentaryzacje, ruchy wewnątrz magazynowe), a także daje możliwość współpracy z zewnętrznymi kontrahentami poprzez udostępnienie informacji o bieżących stanach magazynowych oraz umożliwia zlecanie dyspozycji i podgląd stanu ich realizacji. System BCS Polska w firmie Velkom pracuje na przenośnych terminalach Motorola MC9090 w infrastrukturze sieci bezprzewodowej opartej również o urządzenia Motorola AP5131. Wdrożenie obejmowało kompleksową dostawę systemu informatycznego i urządzeń, a także usługi znakowania magazynu.

Reklama

Prace rozpoczęły się w połowie roku 2010 analizą biznesową wymagań funkcjonalnych, na bazie której został przygotowany projekt systemu. Po zatwierdzeniu projektu specjaliści z firmy BCS Polska przystąpili do prac implementacyjnych, które finalizowały testy wewnętrzne systemu i zgłoszenie gotowości do rozpoczęcia wdrożenia systemu u Klienta. W międzyczasie konsultanci sprzętowi skonfigurowali i zainstalowali urządzenia oraz infrastrukturę sieciową, a także wykonali oznakowanie magazynu zgodnie z koncepcją uzgodnioną w projekcie. Po zakończeniu prac stabilizacyjnych i zgłoszeniu gotowości do uruchomienia w pierwszym kwartale 2011 roku wykonane zostały szkolenia użytkowników, inwentaryzacja zerowa oraz nastąpił start produkcyjny systemu z kilkudniową asystą konsultantów BCS Polska.

Dzięki zastosowaniu kodów kreskowych i przenośnych komputerów, system pozwala na łatwe, szybkie i bezbłędne gromadzenie danych, co przekłada się na zwiększenie jakości i szybkości realizowanych operacji, wyeliminowanie dokumentacji papierowej, możliwość analizy przepływu towarów wraz z podziałem na partie produkcyjne, a także lepsze zarządzanie przestrzenią składowania. Wdrożenie systemu magazynowego BCS Polska spowodowało racjonalne wykorzystanie potencjału firmy Velkom i stworzenie nowych możliwości rozwojowych. Jego zgodność z międzynarodowym standardem GS1 oraz udostępnienie zintegrowanej platformy B2B, pozwoliło na podniesienie poziomu oferowanych usług i ułatwiło możliwość zawierania nowych kontaktów z podmiotami biznesowymi.

Reklama

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama