Sytuacja przemysłu narzędziowego

W jakim kierunku rozwija się przemysł narzędziowy, jakie materiały wykorzystuje się w produkcji narzędzi do obróbki metalu, co kształtuje ich rynek oraz dlaczego coraz popularniejsza staje się regeneracja – Marcin Sawczyn, dyrektor zarządzający w Haimer Polska.

MM: Magazyn Przemysłowy: Jakie trendy panują w przemyśle narzędziowym? Jak koncepcja Przemysłu 4.0 wpłynęła na rozwój oferowanych przez Państwa rozwiązań?

Marcin Sawczyn, dyrektor zarządzający w Haimer Polska: Obecnie obserwujemy ogromne zainteresowanie klientów rozwiązaniami, które eliminują bądź ograniczają udział człowieka w procesie przygotowania produkcji. Zaprezentowane przez nas podczas targów EMO urządzenia do mocowania termokurczliwego serii i4.0 spotkały się z dużym zainteresowaniem i dobrym przyjęciem. Z końcem marca rozpoczęliśmy realizację pierwszych projektów, które pozwolą naszym klientom zautomatyzować cały proces przygotowania produkcji, począwszy od mocowania narzędzi aż po ich wyważenie i pomiar.

Jakie są kierunki rozwoju materiałów narzędziowych? Jakie materiały obecnie wykorzystuje się w narzędziach?

- Podstawowym materiałem wykorzystywanym przez nas do produkcji narzędzi jest obecnie węglik spiekany, ale coraz więcej uwagi poświęcamy pokryciu narzędzi specjalistycznymi powłokami. Rozwój w tym zakresie wydaje się nieodzowny dla każdego z producentów narzędzi.

Jaki segment rynku narzędzi skrawających stanowią usługi regeneracji? Czy to coraz popularniejsze u nas zjawisko?

- Uważamy, że przy obecnym poziomie cen narzędzi monolitycznych regeneracja ma sens jedynie przy narzędziach o dużych średnicach bądź w sytuacji, kiedy używa się narzędzi specjalnych, o dedykowanej geometrii.

Co wpływa na polski rynek narzędzi skrawających – czy jest on kształtowany przez potrzeby użytkowników czy widać tu wpływ innych czynników?

Z pewnością największy wpływ ma to, co jest produkowane w naszych fabrykach. Napływ nowoczesnych technologii związanych m.in. z przemysłem lotniczym i zbrojeniowym, a do tego coraz trudniejsze w obróbce materiały powodują, że nasi klienci nie mają innego wyjścia, jak podążać za tym, co oferowane jest przez wiodących dostawców narzędzi.

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę