Targi EUROTOOL 2017. Trotec prezentuje lasery do znakowania

Raven Media

Znakowarka laserowa SpeedMarker 300 to najnowsze rozwiązanie od frimy Trotec, prezentowane podczas odbywających się w Krakowie Międzynarodowych Targów Obrabiarek, Narzędzi i Urządzeń do Obróbki Materiałów EUROTOOL 2017.

Firma Trotec została założona w 1997 roku z jednostki badawczej należącej do Trodat. Od tamtego czasu wyrosła na jednego ze światowych liderów technologii laserowej. W ramach grupy Trodat Trotec Group firma projektuje, wytwarza i sprzedaje systemy laserowe do znakowania, cięcia i grawerowania oraz materiały grawerskie.

Na swoim stoisku na targach EUROTOOL Trotec prezentuje m.in. znakowarkę SpeedMarker 300, która jest przeznaczona do wydajnego znakowania laserowego metali i tworzyw sztucznych w procesie produkcji przemysłowej.

– To nasze najnowsze osiągnięcie technologiczne. Znakowarka SpeedMarker 300 wyposażona jest w system światłowodowy MOPA, dzięki czemu można m.in. znakować metale w kolorach – mówi Marcin Szyndler, regionalny przedstawiciel handlowy Trotec.

Jak dodaje, laser MOPA jest jednym z najbardziej elastycznych laserów na rynku i może być wykorzystywany do wielu zastosowań. Oprócz wspomnianego znakowania metali można nim także znakować tworzywa sztuczne, uzyskując bardziej kontrastowe i czytelniejsze efekty, oraz znakować aluminium na czarno lub tworzyć odtwarzalne kolory na stali. Ponadto dzięki laserowi MOPA można uzyskiwać równoważne jakościowo znakowania szybciej niż przy użyciu konwencjonalnego lasera światłowodowego.

Do innych zalet lasera MOPA należą m.in.: ograniczenie spalenia w obszarze krawędzi grawerunków w metalu, mniejszy wzrost temperatury podczas znakowania metalu metodą wyżarzania, co powoduje uzyskanie lepszych właściwości antykorozyjnych, kontrolowane topienie tworzyw sztucznych, mniejsze spienianie w przypadku tworzyw sztucznych oraz bardziej homogeniczne, a czasem bardziej kontrastowe znakowanie niektórych z nich.

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę