Targi MSPO 2019 z amerykańskim akcentem

MM

Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego od 27 lat, we wrześniu, staje się miejscem prezentacji największych dokonań przemysłu zbrojeniowego z całego świata. To nie tylko kompleksowa prezentacja sprzętu wojskowego, ale także biznesowe spotkania i umowy zawierane pomiędzy producentami sektora obronnego z różnych kontynentów. Wystawa odbędzie się w dniach 3-6 września br.

Tegoroczna edycja targów MSPO upłynie pod znakiem Wystawy Narodowej Stanów Zjednoczonych i 20. jubileuszu Wystawy Sił Zbrojnych. Partnerem Strategicznym targów MSPO jest Polska Grupa Zbrojeniowa. Wystawa została objęta Honorowym Patronatem Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej Andrzeja Dudy.

Międzynarodowemu Salonowi Przemysłu Obronnego towarzyszą Międzynarodowe Targi Logistyki LOGISTYKA, które w 2019 roku obchodzić będą jubileusz 25-lecia.

W ubiegłym roku targi MSPO i LOGISTYKI zgromadziły 625 firm z 32 krajów świata, w tym 330 firmy polskie. MSPO i MTL zajęły łączną powierzchnię ponad 27 tysięcy metrów kwadratowych w 7 halach wystawienniczych kieleckiego ośrodka oraz na terenie zewnętrznym. Ubiegłoroczna ekspozycja zgromadziła rekordową liczbę śmigłowców. Wystawę odwiedziły 53 delegacje z 46 państw. Po raz trzeci wizytował ją również Prezydent RP Andrzej Duda. MSPO odnotowało 34 106 gości z całego świata, w tym 16 000 osób zwiedziło Dni Otwarte z wystawą Polskich Sił Zbrojnych.

Co zobaczymy w 2019 roku podczas MSPO?

W 2019 roku Salon Obronny również zapełni sprzętem wojskowym wszystkie 7 hal kieleckiego ośrodka oraz teren zewnętrzny. Swój udział potwierdziło już kilkaset firm z polskiej i międzynarodowej branży. Co zobaczymy na stoiskach polskich i światowych liderów branży obronnej? Oczywiście śmigłowce, sprzęt pancerny i rakietowy, materiały wybuchowe, sprzęt i materiały wojsk chemicznych. Firmy będą prezentować także uzbrojenie i sprzęt lotniczy oraz sprzęt obrony powietrznej, a także niezbędne uzbrojenie jednostek marynarek wojennych. Jak co roku, nie zabraknie kompleksowej i specjalistycznej propozycji dla służb mundurowych - Policji, Straży Granicznej i jednostek ratowniczych. Podczas MSPO 2019 zaprezentują się również firmy oferujące nowoczesną technikę łączności, sprzęt radioelektroniczny i optoelektroniczny. Na wystawie znaleźć będzie można również artykuły żywnościowe i urządzenia do przygotowywania posiłków oraz przechowywania i transportu żywności, różnego rodzaju mundury, sprzęt i materiały medyczne.

Obronność na najwyższych szczeblach

Tradycją kieleckich targów obronnych są wizyty delegacji zagranicznych. Wystawę odwiedzają przedstawiciele resortów i sił zbrojnych z całego świata zaproszeni przez polskiego Ministra Obrony Narodowej. Udział w tegorocznej wystawie zapowiedzieli już przedstawiciele, m.in.: Afganistanu, Angoli, Arabii Saudyjskiej, Armenii, Australii, Bangladeszu, Białorusi, Brazylii, Bułgarii, Chorwacji, Czech, Egiptu, Finlandii, Filipin, Francji, Iraku, Izraela, Kazachstanu, Korei, Łotwy, Meksyku, Mołdawii, Niemiec, Norwegii, Omanu, Rwandy, Senegalu, Słowacji, Szwajcarii, Szwecji, Ukrainy, USA, Uzbekistanu, Węgier, Wielkiej Brytanii, Wietnamu oraz Europejskiej Agencji Ochrony (EDA), reprezentującej interesy 27 krajów.

USA z wystawą narodową

Tradycją Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego od 2004 roku są wystawy narodowe. Dotychczas swój potencjał obronny prezentowało 13 państw: Niemcy, Norwegia, Francja, Izrael, USA, Szwecja, Państwa Grupy V4 , Wielka Brytania, Włochy, Turcja, Izrael i Korea Południowa.

Krajem wiodącym tegorocznego MSPO zostały Stany Zjednoczone. Wystawa narodowa USA zaplanowana jest na powierzchni 1.500 m2, gdzie będzie również stanowisko Departamentu Obrony USA oraz firmy reprezentujące amerykański przemysł obronny. Gościem honorowym wystawy USA będzie płk Alfred Merrill Worden – amerykański astronauta, pułkownik United States Air Force, uczestnik misji Apollo 15. Pułkownik Al Worden, członek załogi Apollo 15, spędził na powierzchni Księżyca 38 minut w pilotowanym przez siebie module. Podczas misji spędził łącznie w kosmosie 295 godzin i 11 minut.

20. jubileuszowa Wystawa Sił Zbrojnych z Dniem Otwartym

Co roku ponad 1000 żołnierzy przygotowuje i zabezpiecza Wystawę Sił Zbrojnych, która w 2019 roku obchodzi swój jubileusz 20-lecia. Wpisana jest na stałe w historię MSPO w Targach Kielce. Z okazji jubileuszu Wystawy Sił Zbrojnych, na 7 września zaplanowano Dzień Otwarty Targów. Dni Otwarte, które dwa lata temu dołączyły do programu MSPO, prezentując szerokiej publiczności potencjał polskiego wojska, również w tym roku służyć będą budowaniu tożsamości narodowej oraz wychowaniu w duchu patriotycznym.

Salon Obronny merytorycznie

W programie MSPO i targów LOGISTYKA, jak w latach poprzednich, będą organizowane liczne seminaria i konferencje. Zaplanowano również wizytę attache wojskowych akredytowanych w Polsce. Ważnym punktem MSPO jest kontynuacja spotkania firm branży przemysłu obronnego z Sekretarzami i Podsekretarzami Stanu MON, MSZ, Rozwoju, Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz NCBR.

W programie targów znajdą się też seminaria organizowane przez stronę amerykańską we współpracy z polskim Ministerstwem Obrony Narodowej.

Nagrody przyznawane podczas MSPO

Tradycją Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego jest przyznawanie prestiżowych nagród, w tym najważniejszej – nagrody Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej dla produktu najlepiej służącego podniesieniu poziomu bezpieczeństwa żołnierzy Sił RP. Wśród równie ważnych nagród znalazły się: nagroda specjalna Ministra Obrony Narodowej; nagrody ministrów innych resortów, nagroda Defender, nagroda Ministra Przedsiębiorczości i Technologii. Swoje wyróżnienia podczas gali Salonu Obronnego przyznają także: Komendant Główny Policji, Komendant Główny PSP, Komendant Główny Straży Granicznej – Laur Graniczny, Szef Inspektoratu WSZ, dowódca generalny RSZ oraz dowódca Wojsk Obrony Terytorialnej.

Źródło: Targi Kielce

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę