Tokarki RAFAMET dla Arabii Saudyjskiej i Turcji

KCM 150 N służy do obróbki kolejowych zestawów kołowych © RAFAMET

Udostępnij:

RAFAMET podpisał umowę na dostawę kolejnych maszyn dla zagranicznych klientów. Dwie sterowane numerycznie tokarki karuzelowe KCM 150 N będą pracowały w Arabii Saudyjskiej. Jeszcze w tym roku przedsiębiorstwo z Kuźni Raciborskiej zrealizuje także kontrakt na tokarkę podtorową UGE 300 N dla klienta z Turcji.

- Sfinalizowaliśmy umowę z jednym z największych graczy na światowym rynku transportu szynowego. Firma Alstom, bo o niej mowa, obecnie buduje nową linię metra w Rijadzie, stolicy Arabii Saudyjskiej - komentuje Paweł Michalewski, dyrektor marketingu w Fabryce Obrabiarek RAFAMET. W pakiecie znajdują się dwa warsztaty naprawcze, a każdy z nich będzie wyposażony w tokarkę karuzelową do obróbki kół kolejowych typu KCM 150 N. Alstom specjalizuje się w produkcji taboru szynowego i jest głównym wykonawcą projektów „pod klucz”. RAFAMET wcześniej współpracował z firmą Alstom Power realizującą projekty infrastrukturalne z zakresu energetyki. Nowy kontrakt jest natomiast dla tej firmy pierwszym po upływie dłuższego czasu zamówieniem od firmy Alstom Transport.



Michalewski przypomina jednocześnie, że Alstom (podobnie jak inne koncerny) jest niezwykle wymagającym klientem. - Przeszliśmy długotrwałą i skomplikowaną procedurę kwalifikacji, obejmującą także kilkudniowy, szczegółowy audyt odbywający się w naszej fabryce. Kwalifikatorzy działają kompleksowo, uwzględniają zarówno procedury, jak i system zapewnienia jakości oraz wiele innych czynników. Trzeba przy tym wiedzieć, że dla firmy Alstom niebagatelną rolę odgrywa również idea zrównoważonego rozwoju. Ten wymagający proces zakończył się dla nas pozytywnie, i co ważne - z wynikiem dużo wyższym niż standardowo. W rezultacie zostaliśmy zaaprobowani jako dostawca firmy Alstom, co już poskutkowało wieloma zapytaniami ofertowymi - podkreśla Paweł Michalewski.

Wyprodukowane przez RAFAMET tokarki będą pracowały w klimatyzowanych i wyposażonych na najwyższym poziomie warsztatach. - W związku z tym, panujące w Arabii Saudyjskiej wysokie temperatury i znaczna ilość piasku w powietrzu nie będą stanowiły problemu - zapewnia Michalewski. Ciekawostkę stanowi fakt, że jedna zamówionych maszyn będzie pracowała w warsztacie znajdującym się pod ziemią - obiekt będzie ulokowany pod stacją metra. Opisywana inwestycja jest jednym z wielu projektów infrastruktury transportu szynowego realizowanych w Arabii Saudyjskiej.

Tokarka dla największej tureckiej rafinerii

Tüpraş to największa turecka rafineria, dysponująca własnym taborem szynowym, służącym do przewozu produktów naftowych. Jak wyjaśnia Paweł Michalewski, zarządzający turecką firmą postanowili, że remonty nie będą już zlecane „na zewnątrz”, stąd decyzja o zbudowaniu warsztatu znajdującego się w miejscowości Kirikkale. Jego integralną częścią będzie wyprodukowana przez RAFAMET tokarka podtorowa UGE 300 N do regeneracji profili kół jezdnych zestawów pojazdów trakcji szynowej.

- Odbiór wszystkich trzech maszyn przewidywany jest na koniec bieżącego roku, jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia. Natomiast ich wysyłka nastąpi w styczniu - podsumowuje przedstawiciel RAFAMET.

Źródło: RAFAMET

Udostępnij:

Drukuj




MM




TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również