Transfer nowoczesnych technologii

©

Udostępnij:

EuropeanTechnology sp. z o.o., sp.k. w Warszawie jest firmą o charakterze handlowym zajmującą się dystrybucją obrabiarek, narzędzi i innych urządzeń do obróbki metali. Z długiej i interesującej rozmowy z prezesem tej firmy, Steffenem Benndorfem, wybraliśmy kilka najistotniejszych naszym zdaniem wątków, które prezentujemy poniżej.

Jakie były początki?



W połowie lat 90. polski rynek stopniowo otwierał się na nowe inwestycje w branży metalowej. Dobra przemysłowe niemieckiej produkcji, szczególnie znane marki, cieszyły się zarówno wśród polskich inżynierów, jak i robotników dobrą opinią. Założona w 1995 r. firma Eurotec® zajęła się sprowadzaniem do Polski najwyższej klasy niemieckich i szwajcarskich obrabiarek skrawających oraz urządzeń i narzędzi do innych technik obróbczych, jak również części zamiennych do tych maszyn. W miarę rozwoju firma, przekształcona ostatnio w European Technology sp. z o.o., poszerzyła swoją ofertę towarową o nowe produkty i serwis. Stała się jednym z głównych dostawców w zakresie swojej specjalności.


Oferta dla bogatych

Oferowane produkty charakteryzują się wysoką innowacyjnością, są energooszczędne i spełniają wyśrubowane normy ochrony środowiska. A w związku z tym wszystkim cenowo plasują się wysoko. Dlatego oferta, zwłaszcza początkowo, była kierowana do takich przedsiębiorstw, które stać było na stosunkowo kosztowne inwestycje. Ale to się opłaca. - Nasi klienci - mówi prezes Steffen Benndorf - kładą przede wszystkim nacisk na wysoką precyzję i powtarzalność obróbki w długim okresie. Jeśli sobie uświadomimy, że jeden precyzyjny detal, obrabiany np. na wytaczarce, może kosztować 70 tys. lub nawet 100 tys. euro, to w tym przypadku nie są już tak rażące koszty zakupu stosownej maszyny sięgające nieraz 1 mln, 1,5 mln euro. W naszej działalności - kontynuuje prezes - mniej chodzi o liczbę sprzedanych maszyn, a bardziej o ich klasę, trwałość oraz transfer nowoczesnych technologii.

Recepta na sukces

Największe ryzyko wiąże się z początkami działalności gospodarczej. Potrzeba dużej determinacji i wielu pomysłów, aby utrzymać się na niestabilnym rynku, żeby się nie poddać, aby móc przezwyciężyć sytuacje grożące utratą płynności firmy. Zdobywszy pozycję, należy zawsze dbać o jej wzmacnianie, o rozwój na każdym etapie, troszczyć się o utrzymanie współpracy ze stałymi klientami. - Dla nas - wspomina Steffen Benndorf - każdy kolejny kontrakt był ważny, był kamieniem milowym na drodze rozwoju.
Tajemnicą sukcesu rynkowego jest trzymanie się wybranego profilu działalności i koncentracja na jego mocnych stronach. Nie można też zapominać o takich sprawach, jak dokładna analiza rynkowa, solidny biznesplan, doświadczenie w branży, wykwalifikowani pracownicy tworzący zgrany zespół, uczciwa, solidna i partnerska współpraca z dostawcami i klientami - jest to zdaniem prezesa i tak jeszcze niepełny rejestr czynników zapewniających powodzenie w biznesie



Budowanie wizerunku

Najważniejszą promocją i reklamą są zadowoleni klienci. Jest to truizm, jednakże osiągnięcie efektu na tym polu wymaga systematycznej, intensywnej pracy. - Oczywiście, spełniamy poza tym także wszystkie przyjęte standardy, takie jak prezentacja w internecie, reklama w mediach, w których systematycznie uczestniczy European Technology - informuje prezes. Steffen Benndorf kończy ten wywód zaproszeniem wszystkich zainteresowanych do odwiedzenia stoiska European Technology w Salonie Obrabiarek i Narzędzi na targach MACH-TOOL w Poznaniu (16-19.06.2009), gdzie jego firma wystawia urządzenie do cięcia wodą firmy H.G. Ridder.

www.eurotec.pl

Udostępnij:

Drukuj



Aneta Głodowska




TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również