Trybopolimerowe nowości igus dla polskich fabryk

MM

Producent części z zaawansowanych technicznie polimerów – firma igus - wprowadza na polski rynek całą gamę nowatorskich rozwiązań technologicznych, które miały swoją premierę na targach Hannover Messe.

Można powiedzieć, że wprowadzanie co roku na rynek ponad 100 nowych rozwiązań technologicznych, które wpisują się w bezpośrednie potrzeby rynku jest już tradycją firmy igus. Światowy lider w obszarze wyrobów trybopolimerowych, czyli z tworzyw pracujących w ruchu ślizgowym nieustannie je udoskonala i modyfikuje. Kolejna partia nowości, które właśnie wchodzą na polski rynek mocno wpisuje się w ideę Przemysłu 4.0 i odpowiada na zapotrzebowania fabryk przyszłości.

Powiązane firmy

igus Polska Sp. z o.o.

Trybopolimery w inteligentnej fabryce…

Jednym z najciekawszych i najważniejszych trendów, które rozwija obecnie igus są rozwiązania typu „smart plastics”, czyli uzbrojone w czujniki i moduły nieustannie monitorujące ich stan podczas pracy i na czas ostrzegające o zużyciu lub przeciążeniu. Rozwiązania te upraszczają proaktywną konserwację i obniżają koszty produkcji na najbardziej nowatorskich liniach produkcyjnych.

W ostatnim czasie idziemy o kolejny krok do przodu wprowadzając na rynek infrastrukturę informatyczną pozwalającą skutecznie zarządzać danymi, które generują produkty „smart plastics” – mówi Hubert Kowalczyk, Junior Product Manager e-prowadniki igus Polska. – Mogą one stanowić osobny system lub zostać zintegrowane z systemem ERP klienta. Systemy te w pełni wykorzystują koncepcję Internetu Rzeczy oraz Machine Learning.

W tej chwili rozwiązania te wykorzystywać można m.in. w produkowanych przez igus e-prowadnikach, przewodach, prowadnicach liniowych i łożyskach talerzowych. Ich użytkownicy mogą na bieżąco monitorować poziom zużycia i w optymalny dla siebie sposób planować konserwację. Informacje dotyczące tego procesu docierają do pracowników online, a cały proces jest w pełni zintegrowany z infrastrukturą firmy.

…w robotyce

Firma igus wprowadza też w tym roku wiele nowości w bardziej zaawansowanym obszarze funkcjonalnych robotów. Newralgicznym punktem tych urządzeń są przeguby, które w przypadku prezentowanego podczas Hannover Messe 2018 robolinka Apiro, są oparte na polimerowych (czyli bezobsługowych i bezsmarownych łożyskach.

Nowy rodzaj przegubów pozwala na wykonywanie przez roboty nawet najbardziej skomplikowanych ruchów. Ich dużym atutem jest prosta budowa, złożona z zaledwie kilku elementów.

W przypadku Robolinka Apiro projektanci mają do wyboru trzy różne przekładnie, które służyć mogą do prowadzenia ruchu na różnych płaszczyznach. Za ich pomocą tworzyć można zarówno proste roboty liniowe, jak i złożone, poruszające się w wielu kierunkach humanoidy – mówi Radosław Sobociński, Product Manager. – To rozwiązania, z których skorzystać mogą przedstawiciele wielu branż przemysłu.

…w druku 3D

Firma przygotowała też wiele nowości dla branży druku 3D, dla której prowadzi badania właściwości trybopolimerów ściśle dostosowanych do potrzeb technologii przyrostowej. Dzięki temu drukować można już m.in. elementy ślizgowe o bardzo wysokiej trwałości. Także tutaj igus stawia mocno na rozwój narzędzi online.

Firma igus prowadzi badania w największym na świecie laboratorium tego typu o powierzchni 2.750 mkw. znajdującym się w Kolonii. Nowe materiały sprawdzane są przede wszystkim pod kątem wycierania i tarcia. W tym celu przeprowadzanych jest ponad 10 tys. testów rocznie.

Dzięki tego typu rozwiązaniom, igus ma stałe miejsce w dynamicznie ewoluującej branży druku 3D. O rosnących możliwościach tej technologii najlepiej świadczą coraz bardziej zaawansowane realizacje. Przykładem jest firma Boeing, która wyposażyła swoje najnowsze Dreamlinery aż w 32 różne elementy stworzone za pomocą druku 3D.

Źródło: igus

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę