Universal Robots zwiększa możliwości produkcyjne

Universal Robots, duński producent robotów przemysłowych, przeprowadził się do nowej siedziby w Odense (Dania). Przeprowadzka do nowego obiektu znacznie poprawi możliwości produkcyjne, podkreślając tym samym ambitne plany rozwoju firmy: obrót rzędu 133 mln euro w roku 2017, co stanowi dziesięciokrotny wzrost w stosunku do obrotów firmy w 2013 roku.

Nowa siedziba, licząca w sumie 12 000 metrów kwadratowych powierzchni, będzie siedmiokrotnie większa niż poprzednia. Zmiana ta podkreśla cele Universal Robots, duńskiego producenta lekkich robotów, w zachowaniu szybkiego tempa rozwoju w najbliższych latach. Odkąd w 2008 roku pierwszy robot UR trafił na rynek, coroczna produkcja firmy rosła dwukrotnie, osiągając w końcu maksymalne możliwości produkcyjne dawnych zakładów.

 

„Nowe hale produkcyjne pozwolą zwiększyć produkcję do ponad 150 robotów dziennie. Wzrost możliwości produkcyjnych pomoże nam osiągnąć cel, jakim jest sprzedaż około 2000 robotów w 2014 roku. Dodatkowo w latach 2014-2017 planujemy podwajać w każdym roku sprzedaż naszych robotów” – mówi Enrico Krog Iversen, prezes Universal Robots.

 

Szanse dla regionu

Historia sukcesu duńskiego producenta lekkich robotów ma swój początek w 2008 roku. Firma powstała na bazie uniwersyteckiego projektu badawczego, w skład którego wchodziło jedynie 5 pracowników. Obecnie liczba pracowników wzrosła do ponad 110 osób. Oprócz zakładów produkcyjnych oraz biur sprzedaży, w nowej siedzibie znajduje się również zaawansowane centrum szkoleniowe (Universal Robots Advanced Training Center). Planowany wzrost produkcji, przyczyni się także do wzrostu liczby dystrybutorów i dostawców robotów UR.

 

Obecnie międzynarodowa sieć dystrybutorów obejmuje około 200 partnerów w 50 krajach. W Europie Środkowo-Wschodniej - Polsce, Czechach, Słowacji oraz na Węgrzech, Universal Robots działa od 2010 roku i posiada łącznie 11 lokalnych dystrybutorów, w tym dwóch w Polsce.

www.universal-robots.com/PL

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę