Urządzenia WEG na nowym, ekonomicznym statku PSC Petrel

©

Udostępnij:

Silniki elektryczne WEG, a także generatory, transformatory, rozdzielnice energetyczne i system automatyki na potrzeby gospodarowania energią konstrukcji WEG, zapewniają zoptymalizowaną technologię w pierwszym statku towarowym z nowej generacji bardziej ekonomicznych jednostek pływających, zbudowanym przez Wilson Sons UltraTug Offshore, spółkę typu joint venture pomiędzy Wilson Sons i Magallane Navegação ze stanu São Paulo w Brazylii.

Statek PSV Petrel ma napęd hybrydowy typu diesel-electric, co pozwala zmniejszyć emisję zanieczyszczeń, a jednocześnie zwiększyć moc i w dużym stopniu zwrotność. Jednostka kosztowała około 25 mln USD (60% wyposażenia produkcji lokalnej) będzie wykorzystywana przez koncern naftowy Petrobras, zapewniając jednorazową zdolność transportową rzędu 3 000 ton.



Pakiet urządzeń dostarczony przez WEG na potrzeby PSV Petrel to silniki napędowe o mocy 1 500kW każdy, dwa silniki sterów strumieniowych 600kW, cztery generatory 1 100kW połączone z dwoma grupami silników diesla zasilającymi statek oraz dwa transformatory suche. Wszystkie urządzenia są podłączone do rozdzielnic elektrycznych WEG, a system alarmu i zarządzania energią zapewnia jednocześnie optymalne działanie i maksymalne bezpieczeństwo.

Chrzest PSV Petrel miał miejsce w styczniu 2009 roku w Rio de Janeiro. Urządzenia dla tego statku to najnowsza pozycja na długiej liście projektów dla stoczni, zrealizowanych przez WEG; wśród ostatnich pozycji na tej liście znajduje się również Petrobras-53, jedna z największych pływających platform wiertniczych na świecie. Platforma P-53 bazuje na silnikach elektrycznych wysokonapięciowych, inwerterach i generatorach WEG, które zapewniają stałą, niezawodną pracę w najtrudniejszych warunkach środowiskowych.

Dodatkowe informacje: www.weg-poland.pl

Udostępnij:

Drukuj




Gerd Knehr




TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również