VII Konferencja Lean Camp

 

W dniach 13 i 14 maja w Zabrzu odbyła VII Konferencja Lean Camp organizowane przez Instytut Doskonalenia Produkcji. W tym roku wydarzenie to miało nowatorską odsłonę.

W trakcie dwudniowego spotkania można było wysłuchać prelekcji doświadczonych praktyków, uczestniczyć w praktycznych warsztatach, wziąć udział w nowatorskiej formule Open Space, którą po raz pierwszy zastosowano w tematyce Lean Management oraz odwiedzić firmę NEWAG w Gliwicach.

Pierwszego dnia wygłoszono prelekcje na następujące tematy:

  • " Szczupłe zarządzanie, grube emocje" Jarosław Gibas (GIBAS.com.pl);
  • " Samoorganizacja a Lean: wprowadzenie do II dnia Konferencji i metody Open Space" Andrzej Krótki (Instytut Doskonalenia Produkcji);
  • " X to nie Y i tego konsekwencje dla jakości" Karolina Skuza i Milena Pawlicka (HP);
  • "Widzę, więc wiem!" Daniel Szałwiński (VISUAL5S);
  • „Darwin do poprawki” Zbigniew Kowalski, Ludwik Sieczkowski, Marcin Kamieński (Poczta Polska);
  • „Lean w rozmiarze XL – efekty w przemyśle ciężkim” Michał Szpor (Instytut Doskonalenia Produkcji).

Po zakończonych prelekcjach odbyły się także warsztaty praktyczne o tematyce:

  • „Wdrożenie TPM na bazie mapy myśli”,
  • „Budowa wewnętrznego zespołu Lean Management”,
  • „Rola coachingu we wdrażaniu Lean Management”,
  • “W poszukiwaniu przyczyn – zastosowanie metody 5xDlaczego w praktyce”,
  • „Jak zmierzyć biuro”,
  • „Zwiększenie dostępności maszyn i skrócenie czasu realizacji poprzez SMED”.

 

Drugi dzień Konferencji to przede wszystkim nowatorska formuła Open Space, która umożliwiła uczestnikom bezpośredni wpływ na przebieg Konferencji, zdobycie dodatkowej wiedzy oraz uzyskanie odpowiedzi na nurtujące pytania. Formuła Open Space wspierana była przez ekspertów Lean Management:

  • Piotr Kruczek (3M),
  • Bartosz Krzemiński (NEWAG Group),
  • Stanisław Kuglarz (SK-BIS),
  • Tomasz Król (Instytut Doskonalenia Produkcji),
  • Jarosław Gibas (GIBAS.com.pl),
  • Andrzej Krótki (Instytut Doskonalenia Produkcji),
  • Kamil Radom (Instytut Doskonalenia Produkcji),
  • Michał Szpor (Instytut Doskonalenia Produkcji),
  • Michał Wolak (Lufthansa Global Business Services),
  • Przemysław Stachowicz (NORMA Group).

 

W konferencji wzięło udział blisko 200 uczestników zarówno z firm produkcyjnych jak i usługowych.

"MM Magazyn Przemysłowy" był partnereme medialnym konferencji.

Organizatorzy VII Konferencji: Lean Camp zapowiedzieli już kolejne wydarzenie związane z tematyką Lean, które odbędzie się 28-29 października 2015 roku. Wszystkie informacje na bieżąco będą zamieszczane na stronie www.instytutdp.com

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę